مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

آموزش و پرورش مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد در راستای امیدآفرینی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران ضمن تاکید بر فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند:«به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» آموزش و پرورش را مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد در راستای امیدآفرینی دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مهم‌ترین و اثرگذارترین نهاد در راستای امیدآفرینی دانش‌آموزان

نشست مدیران مدارس متوسطه دوره اول منطقه ۴ در راستای تبیین دستورالعمل پروژه مهرسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، امیرحسین دلخواه معاون آموزش متوسطه، سید جواد فیاضی معاون پرورشی و تربیت بدنی، طیبه شفیعی معاون پژوهش و برنامه ریزی و مسعود رضایی مسئول حراست در دبیرستان علوی برگزار شد.

هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران، ضمن تشکر از تلاش های مدیران مدارس در سال تحصیلی گذشته و اجرای برنامه ها و فعالیت های مقطع متوسطه و همسویی در راستای ثبت نام مطلوب در منطقه اظهار کرد: « «به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» این فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است ،اگر کسی واقع‌ بینانه به دستاوردهای نظام و انقلاب نگاه کند این در آستانه قله بودن را خواهد دید.»

زمانی نژاد اضافه کرد:«رهبر معظم انقلاب اسلامی در چندماه گذشته بارها بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه و ایجاد امید و پویایی برای پیمودن مسیرهای پیش‌رو تاکید فرموده‌اند؛ به تعبیر ایشان، تضعیف روحیه امید و بدبینی به آینده کشور، از جمله مؤلفه‌های جنگ نرم علیه ملت است،یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهادها در زمینه امیدآفرینی در جامعه، آموزش و پرورش است چراکه به طور مستقیم با جمعیت حدود ۱۶ میلیون نفری دانش‌آموزان ارتباط دارد و اگر والدین و دیگر اعضای خانواده را در نظر بگیریم، مشخص می‌شود که تقریبا دو سوم جمعیت کشور هر روز و هر هفته از آموزش و پرورش تاثیر می‌پذیرند.»

وی افزود:«جوانان امیدوار و خوش بین، پدران و مادران امیدوار آینده کشور هستند، اداره آینده کشور و جامعه به جوانان امیدوار نیاز دارد،ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت بیشترین اثر گذاری و نقش را در ایجاد امید و انگیزه دانش آموزانمان داریم.»

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال وسازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشوراهای متشکل از همسالان در مدارس،حضور در انجمن های علمی و پژوهشی مدارس است.»

هادی زمانی نژاد اذعان کرد:«بدیهی است اگر به دانش آموزان فرصت اندیشیدن، ابراز وجود و مداخله موثر در امور مربوط به خودشان داده شود، موجب عزت نفس وارتقاء شخصیت آنان ومسئولیت پذیری بیشتر وفعالیت خود انگیخته ومسئولانه آنان خواهد شد و باعث می شود دانش آموزان از مسائل حاشیه ای و غیرمرتبط دور بمانند.»

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ بیان کرد:«مدرسه، به‌دلیل کارکردهای مهم آموزشی و تربیتی و جایگاهی که در بین نوجوانان دارد، نقش مهمی را در زمینه ارتقای ‌توانمندی‌ نوجوانان و مراقبت از آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی، بر عهده دارد،باید ضمن ارتباط دوسویه ،برای دانش آموزانمان در مواقع حساس و بحرانی یاریگر باشیم.»

وی یاد آور شد:«مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی بر حساسیت و هوشیاری مدیریتی است.»

زمانی نژاد در ادامه با تاکید بر اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس منطقه و اشاره به طرح همسو تصریح کرد:«هر نهاد یا سازمانی برای رشد و بهبود مستمر، به یک الگو نیازمند است، آموزش و پرورش نیز به عنوان یک نهاد عظیم و اثر گذار در جامعه از این مهم مستثنی نیست و ضرورت اجرای برنامه‌ای که بتواند مسیر تعالی و تحول را تعریف، تسهیل، تسریع و دست‌یافتنی کند چند برابر می‌شود،در همین راستا امسال نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی طرح «همسو۲» را در مدارس منطقه اجرا خواهیم کرد.»

در ادامه این نشست امیر حسین دلخواه معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر منطقه به تبیین دستورالعمل های اجرایی این پروژه پرداخت و اظهار کرد: «هدف از این پروژه، مهیاسازی هرچه بهتر فضا و امکانات، جهت شروع سال تحصیلی جدید است، تا دانش آموزان شروع سال‌تحصیلی را در فضایی با نشاط و شرایط مناسب قدم به مدرسه بگذارند و از امکانات تحصیلی برخوردار باشند.»

دلخواه خاطرنشان کرد:«اعضای کارگروه های این پروژه تا پایان تابستان بر روند اقدامات صورت گرفته نظارت خواهند داشت.»

گفتنی است پایان این نشست در راستای ارتقای سطح آموزش و بهره‌وری از فناوری‌های نوین، کارگاهی با عنوان "هوش مصنوعی در آموزش و پرورش"با حضور ابوالقاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار