مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:
ضرورت مشارکت اولیای دانش آموزان برای ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران، امیدآفرینی، حرکت و پویایی را از عوامل موثر بر افزایش اعتماد به نفس دانشآموزان برشمرد.
نشست مدیران مدارس متوسطه دوم و هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در راستای اقدامات پروژه مهر و برنامه ریزی تمهیدات بازگشایی مدارس با حضور هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، امیرحسین دلخواه معاون آموزش متوسطه، اعضای شورای معاونین، رضایی فرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان و ایرانشاهی مسئول گزینش و مسئولین مقاطع متوسطه و هنرستان در هنرستان هشتم شهریور برگزار شد.
هادی زمانی نژاد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری با تأکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین، امیدآفرینی در جامعه را در رأس تمامی امور اعلام کرد و گفت: «آموزش و پرورش با فعالیت خود به درستی میتواند این مهم را محقق کند، آموزش و پرورش در حوزه امیدآفرینی در جامعه نقش مهمی دارد و میتواند اهداف جهاد تبیین را محقق کند، امیدآفرینی موجب حرکت، پویایی، افزایش اعتماد به نفس و تلاش بیشتر دانش آموزان و جوانان میشود و با داشتن دانش آموزان و جوانان باانگیزه مدارس پویاتری خواهیم داشت.»
زمانی نژاد در ادامه برنامه ریزی در راستای کیفیت آموزشی و پرورشی را یکی از محورهای اصلی فعالیت های تعلیم و تربیت بیان و اظهار کرد: «مهمترین وظیفه ما در آموزش و پرورش در هر نقشی که هستیم ارتقای سطح آموزش و پرورش است.»
وی افزود: مواردی مانند برنامه ریزی در جهت تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی، از جمله برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی؛ توجه و تاکید عملی به اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی؛ استفاده از روش های تدریس پیشرفته و فعال و نیز استفاده از روشهای ارزشیابی جدید به منظور تعمیق یادگیری در دانش آموزان؛ توجه به پرورش همه جانبه دانش آموزان در ابعاد علمی، اجتماعی، اخلاقی و جسمی و پرهیز از هرگونه یک جانبه نگری، توجه به فعالیت های پرورشی در کنار فعالیت های آموزشی جهت رشد اخلاقی و اجتماعی و جسمی دانش آموزان، از جمله تشکل های دانش آموزی را در سال تحصیلی پیش رو مورد تاکید است.
امیرحسین دلخواه معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر منطقه۴، پروژه مهر را نماد فعالیتهای اثربخش آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: «تمهیدات لازم برای مهر باشکوه در منطقه اندیشیده شده است، پروژه مهر باید نشاط، شادابی و امید به آینده روشن را در ذهن دانشآموزان و فرهنگیان تبیین و تبلور کرده و جلوه زیبایی از مدرسه و کلاس درس را برای تکتک معلمان، دانشآموزان و اولیای آنان تداعی کند.»
وی افزود: «تمهیدات لازم برای ثبتنام، هدایت تحصیلی، ثبت سفارش کتب درسی دانشآموزان و توزیع مناسب بین آنان، سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی سنجش و… جهت بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده انجام شده یا در حال انجام است تا پروژه مهری هرچه باشکوهتر را شاهد باشیم.»
گفتنی است در حاشیه این نشست از رتبه های اول و دوم کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس توسط مدیر آموزش و پرورش منطقه تقدیر شد.
دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی
ارسال دیدگاه