یک کارگردان جوان:

فیلم کوتاه «قلمرو شیطان» آماده حضور در جشنواره‌ها شد

تهران (پانا) - فیلم کوتاه «قلمرو شیطان» به نویسندگی و کارگردانی حسین‌رضا بیان‌وندی، آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فیلم کوتاه «قلمرو شیطان» آماده حضور در جشنواره‌ها شد

حسین رضا بیانوندی؛ کارگردان و نویسنده فیلم قلمرو شیطان بیان کرد: «با پشت سر گذاشتن مراحل تولید، فیلم کوتاه «قلمرو شیطان» به نویسندگی و کارگردانی حسین‌رضا بیانوندی، این فیلم آماده حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی شد.»

بیانوندی در ادامه با اشاره به روایت داستان که در ژانر وحشت است، گفت: «داستان این فیلم، خواهر و برادری را روایت می‌کند که پس از مدت‌ها به ایران بازگشته و برای دستیابی به ارث پدری‌، هنگام ورود به خانه قدیمی پدرشان با چالش‌ها و حقایقی رو به رو می‌شوند. این فیلم در ژانر وحشت تولید شده و فرزانه عباسی و امیر جوادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.»

وی با اشاره به تحقیقات بسیاری که در فرایند ساخت این فیلم داشته، گفت: «یک سال به صورت مداوم به مشاهده و تحقیق در زمینه فیلم ترسناک در کشورهای مختلف پرداختم؛ تا زمانی که به یک فیلمنامه خام رسیدم. من طرح خام را پرورش دادم و به فیلم «قلمرو شیطان» که مدت زمان آن ۱۵ دقیقه است رسیدم.»

وی در زمینه اولین چالش ساخت فیلم برای خود گفت: «یکی از چالش های فیلم برای شخص خودم چالش زمانی بود، همزمان انجام کار و تحصیل در دانشگاه باید فیلم‌نامه را نیز تکمیل می‌کردم؛ این موضوع سبب ایجاد کابوس برای من بود، اما این ترس و کابوس سبب نشد از ادامه مسیر دست بکشم. ماجرای این فیلم در شب اتفاق می‌افتد و من شب ها برای نوشتن این فیلمنامه اقدام می‌کردم تا هم فضای فیلم را به خوبی درک کنم و هم با ترس خود مقابله کنم.»

کارگردان فیلم قلمرو شیطان با اشاره به عدم سرمایه گذاری تهیه کنندگان برای فیلم کوتاه گفت: «این فیلم با هزینه شخصی ساخته شده است. یکی از چالش های ما بودجه کمی بود که در ساخت فیلم داشتیم. به همین علت تمام ضبط و فیلم برداری را در دو روز جمع بندی کردیم. همین امر سبب حذف بخشی از قسمت های فیلمنامه شد. متاسفانه بسیاری از تهیه کنندگان اعتماد به فیلم کوتاه ندارند و روی آن سرمایه گذاری نمی‌کنند.»

بیان‌وندی یکی از خاطرات شیرین ساخت فیلم را خاطره روز اول ضبط دانست و گفت: «شاید خیلی ها این را خاطره شیرین ندانند، اما به دلیل بروز برخی مشکلات فنی ما روز اول ضبط را از دست دادیم و تنها از ساعت ۱ الی ۲ شب به فیلمبرداری پرداختیم. ما از این مسئله استفاده کردیم و با اعضای تیم به گفت و گو پرداختیم و باعث شد تیم ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند. روز بعد از ساعت ۷ صبح تا ۲ شب به صورت مداوم به انجام کار پرداختیم. من به عنوان تدوینگر تمام شب را در روز دوم بیدار بودم و در روز آخر سر انجام کار را به خوبی تمام کردیم. این تجربه شبانه روزی و اعتماد تیم برای من تجربه و خاطره شیرینی بود.»

در پایان با اشاره به فیلم کوتاه قبلی خود اظهار کرد: فیلم کوتاه «شانزده» در سال ۹۹ با همکاری دوستان انجام شد. فیلم کوتاه «قلمرو شیطان» دومین تجربه من در زمینه ساخت فیلم کوتاه و اولین تجربه حرفه‌ای من بود. شایسته است از اساتید خود محمدعلی زاده فرد که مشاور کارگردان در فیلم قلمرو شیطان بود و شهرام مکری که نکات بسیار مهمی را به من آموخت داشته باشم.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار