در گفت‌وگو با پانا

فیلم کوتاه بازگشت سرمایه ندارد

پلتفرم‌ها از سینمای کوتاه حمایت کنند

تهران (پانا) - کارگردان بیت حشرات با اشاره به وضعیت دشوار و شرایط اقتصادی تولید فیلم کوتاه از پلتفرم‌ها درخواست کرد از سینمای کوتاه حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فیلم کوتاه بازگشت سرمایه ندارد

امیر صادقی که اخیرا فیلم بیت حشرات را راهی جشنواره‌های جهانی کرده در گفت‌وگو با پانا درباره این فیلم گفت:«ایده بیت حشرات از دیدن نحوه تعمیر آسانسور به ذهنم رسید و به این نتیجه رسیدم براساس این لوکیشن فیلمنامه‌ای نوشته و اثری بسازم تا وارد خط جدیدی در فیلم کوتاه شوم و به سراغ فیلم‌های آپارتمانی نروم.»

این کارگردان سینمای کوتاه توضیح داد:«بیت حشرات فیلمبرداری دشواری داشت و با گروهی حرفه‌ای این اثر در پنج جلسه ساخته و پس تولید آن یکسال طول کشید. البته زمان فیلم را هم در تدوین کوتاه‌تر کردم.»

صادقی درباره ارجحیت فرم به محتوا نیز افزود: «همیشه این‌گونه نیست که فرم به محتوا در فیلم کوتاه قالب شود. باید متناسب با موضوع فیلمنامه قصه را پیش برد و فیلمساز موظف است خود را هر روز از نظر کارگردانی، فنی و.. بروز کند و ارجحیت فرم به قالب براساس محتوا شکل می‌گیرد. فیلم کوتاه نباید زیاد حرف بزند و مهم پیامی است که باید به مخاطب منتقل شود.»

کارگردان بیت حشرات درباره نمایش فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی گفت: «آثار کوتاه ایرانی حضور قابل توجهی در جشنواره‌های خارجی دارند اما معتقدم باید به سراغ ایده‌های جدید، سبک‌های نو در فیلمسازی و فیلمبرداری در فیلم کوتاه برویم.»

صادقی اظهار کرد: «فیلم کوتاه خیلی بازگشت سرمایه ندارد و معمولا اسپانسر، تهیه‌کننده چنین آثاری نمی‌شود. اغلبِ کارگردانان در سینمای کوتاه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار هستند. در واقع با توجه به شرایط اقتصادی، تولید فیلم کوتاه استاندارد بسیار دشوار است.»

وی پیشنهاد کرد: «اگر یک پلتفرم ویژه نمایش فیلم‌های کوتاه داشتیم، شاید فیلمسازان کوتاه به درآمدزایی می‌رسیدند. امیدوارم مدیران فرهنگی برای این بخش فکری کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار