امام جمعه شهرستان ملارد در شام غریبان حسینی :

عاشورا درس بزرگ زندگی ما در جهت ترویج دین اسلام و انتقال آن به نسل‌های بعدی است 

ملارد ( پانا ) - امام جمعه شهرستان ملارد در شام غریبان حسینی، عاشورا را درس بزرگی زندگی در جهت ترویج دین اسلام و انتقال آن به نسل‌های بعدی دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۱۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
عاشورا درس بزرگ زندگی ما در جهت ترویج دین اسلام و انتقال آن به نسل‌های بعدی است 

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه شهرستان ملارد در مراسم شام غریبان، در رابطه با پیام اصلی عاشورا بیان کرد: مفاهیم عاشورای حسینی می‌تواند درس‌های بزرگی برای ما و همچنین نسل‌های بعدی را در بر داشته باشد؛ اما اینکه بتوانیم پیام اصلی و وقایع عاشورا را به درستی درک کنیم و آن را به نسل‌های بعدی انتقال بدهیم کار دشواری است.

خوبانی افزود: درک پیام عاشورا باعث می‌‌شود ما بتوانیم زندگی خوب در این دنیا و سعادت در آخرت را بدست آوریم، همیشه می‌گوییم قیامت نتیجه اعمال خودمان است و کسی در این نتیجه دخالتی ندارد پس چه خوب که بتوانیم با اعمال و رفتارهای خوب خود و درک پیام اصلی عاشورای حسینی بتوانیم دنیا و آخرت خود را زیبا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث می‌‌شود ما پیام اصلی عاشورا را درک نکنیم و از هدف قیام حسین دور باشیم، کینه و حسد بین ما مسلمانان است که این موضوع باعث می‌‌شود مسلمانان گمراه شوند.

خوبانی تاکید کرد: انتقال پیام عاشورا و هدف قیام امام حسین(ع) وظیفه همه ما مسلمانان است و انتقال این پیام به نسل‌های بعدی باعث می‌‌شود تا قیامت همه مردم در زیر سایه امام حسین(ع) باشند. ان‌شالله با توکل به خداوند متعال و لطف امام حسین(ع) تا ابد همیشه علمدار و پرچم‌دار حسین باشیم و نگذاریم پیام و قیام حسینی از میان برود.

دانش‌‌آموز خبرنگار : فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار