مدیر آموزش و پرورش ملارد:

فرایند انتخاب رشته تحصیلی مستلزم تصمیم‌گیری دانش‌آموز بر اساس آگاهی است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد بیان کرد فرایند انتخاب رشته تحصیلی مستلزم تصمیم‌گیری دانش‌آموز بر اساس آگاهی است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرایند انتخاب رشته تحصیلی مستلزم تصمیم‌گیری دانش‌آموز بر اساس آگاهی است

مدیر آموزش و پرورش ملارد در بازدید از میز خدمت هدایت تحصیلی واحد مشاوره ضمن تأکید بر اهمیت هدایت درست دانش‌‌‌آموزان در مهم‌ترین تصمیم تحصیلی آنان گفت: آگاهی برای انتخاب به این معنی است که دانش‌آموزان بتوانند سرنوشت تحصیلی و شغلی خود را ابتدا براساس توانایی، رغبت، استعدادها و با توجه به نیاز جامعه و امکانات مدرسه و منطقه مشخص کنند.

وی ادامه داد: عدم آگاهی و علاقه نداشتن به رشته تحصیلی موجب به وجود آمدن ناهماهنگی بین شغل آینده افراد با نیازها و انتظارات می شود و عواقب و پیامدهای سوء ناشی از این مسأله متوجه نظام آموزشی خواهد شد.

تیموری‌راد افزود: ارائه راهکارهای مؤثر برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان سبب افزایش کیفیت نظام آموزشی و بازدهی و کارایی بالای نیروی انسانی می‌شود. از این رو با توجه به نهایی شدن فرایند صدور نمون برگهای هدایت تحصیلی میز خدمت با حضور کارشناسان کمیته هدایت تحصیلی به جهت ارائه‌ خدمات به دانش آموزان،اولیا و همکاران از امروز به مدت دو هفته برقرار شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین پایگاه هدایت تحصیلی با حضور مشاوران برجسته منطقه نیز به مدت دوهفته و با هدف راهنمایی و مشاوره دانش‌آموزانی که نیاز به مشاوره تخصصی‌تر دارند در اداره آموزش و پرورش و با همت معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی و واحد مشاوره مستقر شده است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار