معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کشور

به دنبال پویایی هرچه بیشتر سازمان هستیم

مشهد(پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش  استثنایی کشوردر حاشیه بازدید از سازمان استثنایی استان گفت به دنبال پویایی هرچه بیشتر سازمان هستیم و توسعه‌ عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی و توسعه پوشش تحصیلی از جمله برنامه‌های کلانی است که دنبال می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۳۸۶۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
به دنبال پویایی هرچه بیشتر سازمان هستیم

حمید طریفی حسینی با حضور در اداره آموزش و پرورش استثنایی از بخش های مختلف اداره بازدید و ضمن عرض خداقوت، با کارشناسان حوزه های آموزش، فرهنگی، تربیت بدنی، سنجش و ارزشیابی، تشخیص و پیشگیری، مالی و اداری گفتگو کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف خصوصا برای ایجاد تغییرات بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر توجه به بحث ورزش دانش آموزان با نیازهای ویژه که ورزش برای آنان یک کار توانبخشی می باشد، ما کارهای مختلفی از جمله تمرکز منابع مالی، استفاده از متخصصین را برای انجام تغییرات بنیادین انجام داده‌ایم‌ و باور داریم چون در نظام تعلیم و تربیت یکپارچه باید همه‌ی دانش آموزان از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این سازمان ارتقای مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری بود، گفت: با مصوبه شورای آموزش و پروش استثنایی سه گروه دانش آموزان با اختلال بیش فعالی و نقص توجه، دانش آموزان دارای مشکلات گفتاری و دانش آموزان طیف اتیسم به‌عنوان یک گروه مستقل" تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند و با توسعه مأموریتی مراکز مشکلات ویژه یادگیری به این گروه از دانش آموزان خدمات ارائه می گردد.

طریفی حسینی گفت: راه‌اندازی مراکز جامع سنجش ، آموزش و توانبخشی و ارائه خدمات آموزشی و توان‌بخشی می‌تواند تا حد زیادی فرآیند آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی را بهبود بخشد.

طریفی حسینی با تاکید بر لزوم تحول در حوزه آموزش اظهار داشت: پروژه مهر پروژه کیفیت بخشی به آموزش می باشد .

در این بازدید هر یک از کارشناسان به بیان چالش ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و پیشنهادات و دیدگاه های خود را در این زمینه بیان کردند .

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار