رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

دانش‌آموزان با شرکت در مسابقات قرآن با زیبایی‌های کلام الهی آشنا می شوند

مشهد(پانا)-رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفتدانش آموزان با شرکت در مسابقات قرآنی، با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی دانش آموزان خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۹۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با شرکت در مسابقات قرآن با زیبایی‌های کلام الهی آشنا می شوند

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانیال رضازاده و حسین زینال زاده گفت: خداوند را شاکریم که میزبانـی پاکترین زائـران حضرت علی ابن موسـی الرضا (ع)را به ما هدیه داد و ما را به لباس خادمان این عزیزان مفتخر گردانید.

وی افزود: قرآن کریم منشا هدایت به کمال و سعادت است و یقین‌آورترین سخنان را در روح و روان آدمى مى‌نشاند و زنگارهاى شک و اضطراب را از قلب و دل انسان مى‌زداید.

رییس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این مسابقات در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه ساحت دینی و اعتقادی، برگزار می شود خاطرنشان کرد: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی است زیرا قرآن منبع مهمی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی ما را تشکیل می دهد. در این میان آن‌چه اهمیت دارد چگونگی انس با قرآن است در واقع انسان باید تمام امور خود را به قرآن پیوند دهد و قرآن را جزئی از باورهای درونی خود بداند.

جواد روحانی به ضرورت برگزاری مسابقات قرآنی اشاره نمود و گفت: از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی ترویج فرهنگ قران، رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش آموزان و آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر دانش آموزان با قرآن می شود.

آیین افتتاح هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان دختر بانیازهای ویژه کشور با حضور ریحانه ایزدی مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان در امور بانوان ، جواد روحانی رییس آموزش و پرورش استثنایی، مدیر عامل انجمن همیاران دانش آموزان استثنایی و جمعی از مسئولین استانی در مجتمع آموزشی، فرهنگی و توانبخشی امام رضا علیه السلام برگزار شد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار