بررسی مصوبات تجاری‌سازی املاک آموزش و پرورش و مشکلات مدارس در شورای اداری خراسان‌رضوی

نیشابور (پانا) - دومین جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور در سال ۱۴۰۲ با موضوعات بررسی مصوبات تجاری‌سازی املاک آموزش و پرورش، آسفالت مدارس، انشعابات مدارس در حال ساخت و تعیین تکلیف عمارت مجتهدی در محل سالن همایش های آموزش و پرورش نیشابور با حضور اعضای شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مصوبات تجاری‌سازی املاک آموزش و پرورش و مشکلات مدارس در شورای اداری خراسان‌رضوی

سید مهدی قاضی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور به تشریح مصوبات جلسات قبل و موضوعات این جلسه پرداخت و گفت: با توافقات انجام شده مبنی بر عقب نشینی هنرستان علم و صنعت و تهاتر با صدور مجوزات تجاری سازی املاک آموزش و پرورش توسط شهرداری شهر، چالش هایی ایجاد شده است که باید با تعامل و همکاری برطرف شود.

قاضی با تاکید بر نقش پررنگ و موثر شوراهای آموزش و پرورش در تصمیم گیری های کلان این نهاد فرهنگی، افزود: طرح های پیشنهادی تجاری سازی املاک مشخص و مقرر شد طی جلسه ای که با حضور فرماندار شهرستان، شهردار، اداره ثبت اسناد، آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط برگزار می شود، ظرف یک هفته این موضوع به نتیجه نهایی برسد.

وی به موضوع عمارت مجتهدی و جابجایی با ملک معوض آن پرداخت و گفت: پیشنهاد ما این است که عمارت مجتهدی با مبلغ کارشناسی شده واگذار شود و با مبلغ معوض آن مدرسه ای در نیشابور ساخته شود که این تصمیم به تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش نیز رسید.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور به مبحث انشعابات مدارس خاکباز و وکیلی ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: این دو آموزشگاه در ابتدای مهرماه به بهره برداری می رسد که لازمه اصلی آن، اتصال انشعابات است و پس از طرح موضوع؛ مقرر شد ظرف یک هفته استعلام انشعابات انجام شود.

در ادامه موضوع تعیین تکلیف فعالیت آموزشگاه های غیرمجاز مطرح و مقرر شد مطابق با ضوابط، مجوزات مورد نیاز فعالیت از آموزش و پرورش دریافت شود.

در ادامه جلسه مصوب شد رشته های معارف اسلامی به نظری و رشته های تربیت بدنی ،موسیقی و آتش نشانی به هنرستان ها اضافه شود.

در این جلسه و به استناد قانون الحاق تبصره ۴ ماده ۱۸ شوراهای آموزش و پرورش کشور مصوب شد تمامی دستگاه‌ها، شرکت ها و ... به ازای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه بسازند و شهرداری شهرستان نظارت لازم بر این موضوع را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار