امام جمعه شهرستان فیروزکوه تاکید کرد:

آزادی‌خواهان جهان در کنار مسلمانان، با سیاست توهین به مقدسات به شدت مقابله کنند

فیروزکوه ( پانا)_ امام جمعه شهرستان فیروزکوه در جمع نمازگزاران این هفته، ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم، از تمام آزادی‌خواهان جهان خواست تا در کنار مسلمانان، با سیاست توهین به مقدسات به شدت مقابله کنند و گفت، از دولتهای اسلامی می‌خواهیم که با قاطعیت نسبت به دولت سوئد اقدام نمایند.

کد مطلب: ۱۳۸۳۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آزادی‌خواهان جهان در کنار مسلمانان، با سیاست توهین به مقدسات به شدت مقابله کنند

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، گفت: یکی از نشانه‌های تقوا، تعظیم و بزرگداشت شعائر الهی است، شعائر الهی فقط گریه و عزاداری نیست؛ امیرالمؤمنین علیه‌السلام در توصیف شیعه فرمودند، شیعیان ما در شادى ما شادند و در اندوه ما محزون‌اند. یکی از مهم‌ترین شعائر دینی، برپایی جشن و مجلس شادی در روز غدیر است؛ عیدی که به تعبیر روایات «عیدالله الأکبر» نامیده شده؛ پیامبر فرمودند "روز غدیر خم برترین عیدهاى امّت من است.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: هیچ روزی با عظمت‌تر از غدیر نیست؛ امام صادق علیه‌السلام به یکی از اصحابشان فرمودند "شاید فکرکنی خداوند عزوجل روزی را از جهت حرمت و احترام باعظمت‌تر از عید غدیر خلق کرده باشد؛ نه به خدا سوگند! نه به خدا سوگند! نه به خدا سوگند!".

وی تصریح کرد : باید اعتراف کنیم که در زمینه غدیر کوتاهی کرده‌ایم، پیام غدیر هنوز حتی در جامعه خودمان ابلاغ نشده، پیامبر در خطبه غدیر دستور دادند که "فلیُبلّغِ الحاضرُ الغائبَ و الوالدُ الولدَ الی یوم القیامة: حاضر باید این را به غائب و پدران هم به فرزندانشان، این را ابلاغ کنند"؛ غدیر یک واقعه نیست، بلکه یک جریان است یک مکتب است، اصل و اساس دین است، فرهنگ غدیر باید جهانی شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه افزود: پیامبر (ص) فرمودند "اگر مردم بر محبت علی‌بن‌ابی‌طالب جمع می‌شدند و در خانه علی را رها نمی‌کردند و جای دیگر نمی‌رفتند، خداوند جهنم را خلق نمی‌کرد"، مقدمه جهانی‌سازی پیام غدیر این است که در این روز جشن باشکوه بگیریم، خیابان‌ها را چراغانی کنیم، اطعام در روز غدیر بسیار سفارش شده‌است؛ امام رضا علیه‌السلام فرمودند "کسی در این روز مؤمنی را اطعام کند، گویا جمیع انبیا و صدیقین را اطعام کرده است"؛ می‌توان مقداری غذا بیشتر درست کنیم و به همسایه‌ها هم بدهیم.

حیدری عنوان کرد: در این روز توصیه شده لباس نو بپوشیم و برای فرزندان خود لباس نو بخریم؛ عیدی دادن، عیادت بیماران، صله ارحام، کمک به نیازمندان، هدیه به فرزندان و کودکان خیلی سفارش شده است، برای امیرالمؤمنین (ع) هزینه کنیم،‌ آقا جبران می‌کند، زیر بار دِین کسی نمی‌ماند؛ از شب میلاد امام هادی (ع) تا شام عید غدیر به مدت پنج شب در شهرستان جشن بگیریم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم گفت: روز صنعت و معدن را به ریاست محترم اداره صمت و همکاران ایشان و همه جهادگران عرصه صنعت و معادن تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به روز شهرداری و دهیاری، عنوان کرد: روز شهرداری و دهیاری را هم به شهرداران و دهیاران تبریک می‌گویم و از زحمات ایشان، به ویژه از زحمات مهندس صادقی، شهردار پرتلاش و جهادی شهر فیروزکوه و همکاران خدوم ایشان تشکر می‌کنم.

حیدری اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های شهرستان فیروزکوه، مسئله سیل است؛ باران رحمت‌الهی است ولی اگر ما در زمینه آبخیزداری، لایروبی رودخانه‌ها و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کنیم، موجب صدمات فراوان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین سیل سال گذشته، ۱۵ نفر از اهالی مزداران جان خود را از دست دادند؛ چقدر صدمات مالی وارد شد؛ امسال هم سیل به برخی روستاها و شهر فیروزکوه آسیب زد که خسارت جانی نداشتیم، ولی باید تدبیر کنیم؛ کارشناسان می‌گویند خسارات سیل قابل علاج است، ولی نیاز به همّت و البته اعتبار دارد. مطالبه مردم از همه دستگاه‌های ذی‌ربط این است که هرچه زودتر نسبت به لایروبی و احداث آبخیزداری و هرچه لازم است، اقدام کنند؛ اگر اعتبار لازم دارد، تخصیص داده‌شود تا انشاء‌الله شاهد چنین حوادثی نباشیم.

حیدری در ادامه بیان کرد: در ایام حج بیت‌الله‌الحرام که دلهای قریب به دو میلیارد مسلمان متوجه خانه وحی است، در اقدامی زشت و موهن، با چراغ سبز و اجازه دولت سوئد، برخی جریانات افراطی و اسلام ستیز، اقدام به سوزاندن قرآن کردند؛ این ابلهان فکر می‌کنند با این اقدامات می‌توانند نور قرآن را خاموش کنند، "يُرِیدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ: مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید".

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: ما نمازگزاران جمعه ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم، از تمام آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان، با سیاست توهین به مقدسات به شدت مقابله کنند و از دولتهای اسلامی می‌خواهیم که با قاطعیت نسبت به دولت سوئد اقدام نمایند.

حیدری در ادامه با اشاره به ولادت امام هادی (ع) گفت: از امام هادی علیه‌السلام دو میراث معرفتی با ارزش، "زیارت جامعه کبیره (یک دوره امام‌شناسی)" و "زیارت غدیریه (یک دوره امیرالمؤمنین‌شناسی)" به یادگار مانده است.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار