غلامرضا بنی اسدی*

حُکمِ مأموریت رهبر انقلاب برای رسانه‌ها و هنرمندان

ما به الگو نیاز داریم. نیازی راهبردی و حتی حیاتی. با الگو است که زندگی ساختار پیدا می‌کند. با الگوست که رفتارها تراز می‌شود. با الگوست که می‌شود راه را امن‌تر پیمود.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
حُکمِ مأموریت رهبر انقلاب برای  رسانه‌ها و هنرمندان

دنیا دارد با الگوهای ساختگی، رسم الخط زندگی می سازد. نگاه کنید رسانه هاشان را. ببینید سینماهاشان را. دارند سبک زندگی را به هندسه ای برمی گردانند که می خواهند. به واقع منافع شان را از این طریق تأمین می کنند. ابایی ندارد قلم که اسم این را "استعمارِ نوین" بگذارد و تلاش های هدفمندشان را در این ساحت بخواند. ما اما در این عرصه خیلی کم می گذاریم. با این که برخورداریم به لحاظ تاریخی و معرفتی و فرهنگی، چشم بر خویش بسته و به دست آنان دوخته ایم. معلوم است که نتیجه پیروزی قطعی آنان خواهد بود در تحمیل نرم سبک زندگی شان.

ما اگر نگاه از آنان برگیریم و مطابق با الگوهای خود رشد کنیم، این ظرفیت را می توانیم ایجاد کنیم که موفقیت را امضای کارنامه زیستی ما کند. ما الگوهایی داریم به نامیراییِ شهدا. نه فقط در عرصه جهاد و کوشندگی نظامی که تربیت و منش زندگی شان می تواند اسوه نیکویی برای زندگی ما باشد. کاستی های نمایان در وضعیت موجود، نشانه "ادبار" به سیره شهداست و اگر موفقیت ها را رصد کنیم خواهیم یافت که مدیون سیره عملی آن بزرگواران است. برای ترویج این الگوهای راستی و درستی و موفقیت، همه مان مسئولیم. حکمِ مسئولیت و مأموریت را هم رهبر فرزانه انقلاب، در دیدار با گروهی از خانواده های شهدا صادر کردند؛" من یک خطابی بکنم به کسانی که اهل هنرند، اهل رسانه‌اند، اهل نگارشند، قلم به دستند، شاعرند، نقاشند، هنرمندند.

این خاطره‌ها را با زبان هنر بایستی نگه دارند. البته کار‌های خوبی در این سال‌های آخر اتفاق افتاده است، انجام گرفته است، خوب است این کتاب‌ها و بعضی از فیلم ها، بعضی از کار‌های هنری که انجام گرفته با ارزش است باید سپاس‌گزاری کنیم، اما نسبت به آنچه که باید اتفاق بیفتد کم است ما تعداد شهدای‌مان زیادند هر کدام از این‌ها یک دنیایی هستند، هر کدام از این‌ها موضوع یک کار هنری با ارزشند، یا موضوع کار چند کار هنری؛ می‌شود فیلم ساخت، می‌شود کتاب نوشت، می‌شود نقاشی کرد درباره‌ این‌ها، این‌ها را معرفی کرد به نسل جوان. این وظیفه‌ ماست. شما همسران شهید، پدر شهید، مادر شهید، اگر مراجعه کردند و خواستند که شما مصاحبه کنید امتناع نکنید." جهاد تبیین هم یعنی همین. یعنی بیان صادق و صریح و جریان ساز از ماجراها و انسان‌هایی که ماجرا آفرین بودند.

مردانِ معرکه هرکدام الگویی هستند برای بهتر زیستن. برای خلق توفیق برای ایران. هرکس ایران را و سرفرازی آن را طالب است باید به سیره شهدا همت خود را مضاعف کند تا بر ضعف ها غلبه کنیم. جایگاه و حق ایران عزیز تکیه بر قله هاست. این هم شدنی و دست‌یافتنی است اگر به نظم شهیدان خود را تنظیم کنیم.

کارشناس رسانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار