یک کارشناس تئاتر:

تئاتر با تماشاگر زنده است

مشهد(پانا) - کارشناس و داور تئاتر در حاشیه مسابقات هنرهای نمایشی دختران آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت تئاتر با تماشاگر زنده است. کار بدون تماشاگر روح ندارد و کار بدون روح نمی‌تواند پیام نمایش را انتقال دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
تئاتر با تماشاگر زنده است

مریم رحمتی داور و کارشناس تئاتر و نمایش صحنه ای اجراهای این دوره از مسابقات را بسیار عالی و پرشور دانسته و بیان کرد: دانش آموزان واقعاً با انگیزه بسیار در این مسابقات شرکت کرده بودند.

وی در پاسخ به پانا در خصوص اینکه توصیه شما برای اجرای موفق تر و برگزاری بهتر این مسابقات و همچنین پیشرفت هنرجویان چیست، گفت: در نمایش صحنه ای‌ دانش آموزانی که می‌خواهند وارد صحنه تئاتر و نمایش و بازیگری و به طور کل هنر بشوند باید بدانند که در این هنر هدف باید ورای رقابت باشد. در این هنر باید عشق به یادگیری باشد.

وی گفت: دانش آموزان باید با هدفی غیر از رقابت بیایند، باید بنشینند کار همدیگر را ببینید تا بفهمند کجای داستان هستند. ولی متاسفانه این اتفاق صورت نگرفته است.

وی گفت:من به شخصه به عنوان کارشناس تئاتر مدارس دوست داشتم دانش آموزان پس از اجرا نمی رفتند، می ماندند کار دوستان و رقبای خود را می دیدند و پیام و راهکار مناسب برای آینده کاری خود را کشف می کردند.

وی در ادامه گفت: با هر اجرا، تماشاگر که همان دانش آموز است،چراغی در ذهنش روشن می شود، راهکاری پیدا می کند، علامت سوالی در فکر و ذهنش ایجاد می شود و بعد به فکر کشفش می افتد.

وی گفت: من از مسئولین تقاضا دارم سرگروه ها را موظف کنند که بعد از اجرا بمانند و کارهای دیگران را ببینند و کیفیت جشنواره را بسنجند، چراکه کیفیت جشنواره به همین دیدن کار بچه ها است.

مریم رحمتی در پایان گفت: تئاتر با تماشاگر زنده است. بازیگر تئاتر باید با مخاطبش ارتباط برقرار کند.کار بدون تماشاگر روح ندارد و کار بدون روح نمی تواند پیام نمایش را انتقال دهد.

دانش آموز خبرنگار: شایلین حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار