سوگواری مردم پاکدشت در عزای صادق آل‌محمد

پاکدشت(پانا) - مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) همراه با اقامه نماز و سخنرانی مذهبی، در پاکدشت انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سوگواری مردم پاکدشت در عزای صادق آل‌محمد

این مراسم که با همراهی مردم پاکدشت همراه بود، با زیارت مزار شهدای گمنام آغاز شد و سپس با حرکت دسته‌های سینه‌زنی، به مصلی امام خمینی پاکدشت منتهی شد.

سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی با بیان حدیثی از امام حسین(ع)، گفت: پس از شهادت سیدالشهدا مردم بسیار منحرف شدند و اصول اسلام فراموش شد، فلذا پس از شهادت ایشان، روزگار شمشیر تمام شد و نهضت عظیم و علمی احیا اسلام صورت گرفت.

وی افزود: فقط خدا می‌داند که معصومین در این راه چه سختی‌هایی را متحمل شدند ، دوران امامت امام صادق(ع) سی‌و‌چهار سال طول کشید ، اگر زحمات امام صادق نبود، از کربلا، قرآن و معارف اسلامی چیزی باقی نمی‌ماند ، باران علم با امام صادق بر امت اسلامی فروریخت که در این چنددقیقه نمی‌توان گفت ، در کل تاریخ، شخصیتی مانند او از حیث انتشار علوم و تربیت وجود ندارد‌.

ادیب‌یزدی با اشاره به اهمیت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه غریب است، دشمن ذهن مردم را نسبت به حوزه علمیه مشکوک کرده است. حوزه‌های علمیه ما نباید خلوت باشند، دانشگاه‌های ما تا اسلامی شدن فاصله دارند، به این جهت که احکام اسلام در آنجا به سخره گرفته می‌شود و حجاب زیر پا گذاشته می‌شود.

وی همچنین با بیان رشادت‌های مردم پاکدشت و اشاره به یازده شهید روحانی و مدافع حرم، از مردم خواست که جوانانشان را به حوزه‌های علمیه بفرستند تا در کنار بزرگان دین اسلام قرار بگیرند، همچنین اظهار داشت: خلوت شدن حوزه‌های علمیه یک فاجعه فرهنگی است.

در پایان این مراسم، نماز ظهر به امامت حجت‌الاسلام ادیب یزدی اقامه شد، گفتنی‌ است که به همت حوزه علمیه پاکدشت، مردم پس از این مراسم میهمان سفره احسان و اطعام امام صادق(ع) شدند.

خبرنگار دانش‌آموز: سپیده خسروآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار