مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش پاکدشت به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی:

ارتباطات و روابط عمومی، محرک توسعه‌بخش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است

پاکدشت (پانا) - مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، ارتباطات و روابط عمومی را محرک توسعه‌بخش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست که دارای نقشی بی‌بدیل در پیشرفت کشور است.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتباطات و روابط عمومی، محرک توسعه‌بخش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است

مرتضی‌ سمیع، مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ پاکدشت در خصوص روز ارتباطات و روابط عمومی در گفت و گو با پانا اظهار کرد:«روز ۲۷ اردیبهشت، تداعی‌کننده اهمیت و نقش ارتباطات است که بخشی از دانش بشری است و با به خدمت گرفتن انواع هنرها، به قلب تپنده مجموعه‌های مختلف تبدیل شده و امروزه تصور فعالیت هیچ نهاد و سازمانی بدون فعالیت‌های این بخش، اعم از ارزیابی قدرت و ضعف سازمان‌ها تا شکل‌دهی افکار عمومی و برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی، بیش از پیش دور از ذهن می‌شود. روابط عمومی، به ارتباطات سازمان با جامعه اشاره دارد در بعضی منابع، حتی ارتباط با کارکنان هم دسته‌بندی می‌شود. در سازمان‌های بزرگ ممکن است چند صد نفر مشغول فعالیت باشند؛ بنابراین مدیر زمان کافی برای برقراری ارتباط با همه آن‌ها را ندارد و از بخش روابط عمومی برای ایجاد ارتباط و برطرف کردن مشکلات کارکنان کمک می‌گیرد.»

وی ضمن تاکید بر ویژگی و اهمیت روابط عمومی در حوزه‌های مختلف افزود:«روابط‌عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می‌دهد ، روابط‌عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه‌ها را ترسیم می‌کند. روابط‌عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان دستگاه و آئینه زیبایی‌هاست‌. یک اتاق شیشه‌ای است که از هر طرف آن، همه چیز زیبا دیده می‌شود. مسئول روابط‌عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا نشان دهد، وی حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند. امروزه به نظر می‌رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی‌توجهی به ارزش‌های نهفته در کار روابط‌عمومی‌هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان‌ها، بخش روابط‌عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط‌عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق‌های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت‌های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در اینصورت باید بتواند از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی جلوگیری کند و یا حداقل کاهش دهنده فاصله و شکاف میان جامعه و دستگاه‌های اجرایی باشد.»

سمیع در ادامه با اشاره به وظایف مسئولین روابط‌عمومی عنوان کرد:«روابط‌عمومی باید در زمان مناسب اطلاع‌رسانی داشته باشد و در این موضوع سرعت انتقال اطلاعات نیز بسیار مهم است. وی همانطور که اطلاعات را مخابره می‌کند بازخورد نیز دریافت می‌کند، بازخورد گرفتن و پایش کردن صحبت‌ها نقش پررنگی دارد و در نهایت می‌تواند در قالب گزارشی در اختیار مدیرعامل قرار گیرد تا تصمیم‌گیری درستی در زمینه استراتژی‌ها و دستورالعمل‌ها اتخاذ شود. قسمت بازخورد گرفتن هم مهم است، نقاط بهبود را پیدا کنیم، اگر خطایی اتفاق افتاده آن را اصلاح کنیم تا رهسپار تعالی شویم. در واقع امروزه و با روی کار آمدن دنیای اینترنت ارتباطات نقش بسیار پررنگی را پیدا کرده‌ است.»

وی در ادامه ارتباطات و روابط‌عمومی را محرک توسعه بخش اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و همچنین دارای نقشی بی‌بدیل در پیشرفت کشور دانست و گفت: «روابط‌عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه‌ها را ترسیم می‌کند، امروزه نقش روابط‌عمومی‌ها در کمک به تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه دارند، نقش روابط‌عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه‌های جدید روابط‌عمومی در عصر ارتباطات است.»

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: «روابط‌عمومی بخشی از اعمال مدیریت است و جایگاه خاص روابط­‌عمومی نیز در رده کارهای مدیریتی قرار دارد‌؛ همان­‌گونه که مدیر یک مؤسسه برای اداره امور سازمان نیاز به ساماندهی، تامین نیروی­ انسانی و هدایت و نظارت امور، هماهنگی و برنامه­ ریزی دارد باید کوشش کند تا بر ذهن مردم نیز تاثیر گذارد. همچنین این حرفه به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه، الگو و فلسفه بوده و با ایفای نقش خود به شکل کار آمد می‌تواند در تصمیم سازی مدیران، تصویری مناسب ایجاد کند و اثربخشی بر جامعه را افزایش دهد.»

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار