سرگروه درس زیست شناسی منطقه پاکدشت؛
برگزاری جشنوارههای درسی در مدرسه، بستر کشف استعداد دانشآموزان است
پاکدشت(پانا)- سرگروه درس زیست شناسی منطقه پاکدشت، برگزاری جشنوارههای درسی در مدارس را بستری برای شکوفایی استعداد و نبوغ دانشآموزان دانست.
رویا اصانلو سرگروه زیستشناسی منطقه پاکدشت، در گفتگو با پانا در حاشیه برگزاری جشنواره زیستشناسی در دبیرستان کوثر بیان کرد:« هنر و خلاقیت دانشآموزان دبیرستانکوثر در ساخت دستسازه و غذاهای زیستی بسیار حیرت آور و عالی بوده است، بطوری که هر فردی را به وجد میآورد و همچنین برگزاری این قبیل جشنوارهها الخصوص برای دانشآموزان رشتهتجربی بسیار مفید و کاربردی است، لذا درس زیستشناسی، درسی عملی است و آموزشدادن آن با استفاده از شکلها و دستسازهها، تاثیر بسزایی بر روند آموزش و افزایش یادگیری خواهد داشت.»
سرگروه زیستشناسی ضمن تاکید بر برگزاری جشنوارههای متنوع اظهار کرد:« ما در تلاش هستیم تا برگزاری این جشنوارهها مداوم باشد و زمینهای برای کشف استعداد دانشآموزان و همچین پرورش خلاقیت آنان فراهم سازیم.»
در ادامه مریم خانمحمد مدیر دبیرستان دخترانهکوثر، بر اهمیت این جشنوارهها تاکید و بیان کرد:« همه دانشآموزان استعدادهای نهفتهای دارند که تنها نیاز است، بستری برای شکوفاکردن و پرورش استعداد آنان باشد. برگزاری این جشنوارههای علمی و پرورشی باعث شکوفایی استعداد آنان میشود، دبیرستانکوثر نیز این بستر را برای دانشآموزان فراهم ساخته و از دانشآموزان توانمند خود حمایت میکنیم.»
مهیار زینیوند، دبیر زیستشناسی دبیرستانکوثر و متصدی این جشنواره نیز در رابطه با روند برگزاری جشنواره زیستشناسی گفت:« هماهنگی های این جشنواره به مدت چهار ماه زمان برده است که در نهایت با همکاری دانشآموزان و ساخت دستسازه و غذاهای زیستی آنها برگزار شده است و همچنین سازهها و غذاهای زیستی این جشنواره در هیچ سایتی موجود نیست و دانشآموزان با استفاده از نبوغ خود آنها را تهیه کرده اند.»
زینیوند در خصوص تاثیر برگزاری این جشنواره در روند تحصیلی دانشآموزان بیان کرد:« برگزاری جشنوارههایی از این قبیل و ساخت دستسازهها، تاثیر بسزایی در روند تحصیلی دانشآموزان خواهد داشت؛ چرا که دانش آموزان در بخشهای مختلف هر درس علاقه خود را بروز میدهند و همچنین باعث ایجاد انگیزه در بین آنها در سایر رشتهها نیز میشود. زیشت شناسی، درسی است که با ترسیم اشکال یادگیری، سریعتر خواهد بود و لذا با ساخت دستسازهها یادگیری دروس در بین دانشآموزان افزایش مییابد.»
دانشآموز خبرنگار: ریحانه خوافی
ارسال دیدگاه