دبیرآموزش و پرورش اسلامشهردرسالروز شهادت شهید مطهری عنوان کرد:
شهید مطهری شیفته خاندان وحی و نبوت بود
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی آن شهید بزرگوار را شیفته خاندان وحی و نبوت و مظهر جاذبه و دافعه علی(ع) خواند که هدف از زندگی را چیزی به غیر از تکامل اجتماعی انسان و رسیدن به زندگانی جاویدان با حیات اخروی نمیدانست.
شهید آیتالله مرتضی مطهری، از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران است. تبیین آموزههای اسلام و تشیع، از ویژگیهای فکری شهید مطهری است. آثار استادمطهری به صورت آسان و با زبان روز در اختیار مخاطبان است.
سوسن محمودی، دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر به مناسبت سالروز شهادت آیتالله مرتضی مطهری و تکریم مقام شامخ معلم در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «شهید مرتضی مطهری در جریان دوران انقلاباسلامی از سالهای قبل تا پیروزی انقلاب از تفکرات و رهنمودهای امام راحل پیروی کردند.»
وی با اشاره به سایر فعالیتهای این استاد فقید تصریح کرد:«تأسیس حسینیه ارشاد، ریاست شورای انقلاب، عضویت در جامعه روحانیت تهران، تدریس در مدرسه سپهسالار(دانشگاه شهید مطهری فعلی)، مدرسه مروی، تدریس در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از سایر مسئولیتهای شهید مطهری بود و از سوی دیگر، از سال ۱۳۲۵ به تألیف آثاری در زمینههای مختلف فلسفی، اجتماعی، اخلاقی، فقهی و تاریخی کرد و بیش از ۷۰ اثر از او انتشار یافت و نزدیک به سی هزار برگ یادداشت و فیش تحقیقی نیز از ایشان باقی مانده است.»
محمودی در رابطه با زندگی شهید مطهری بیان کرد: «شهید آیتالله مطهرى، در یک خانواده روحانى متولد و به دلیل علاقه زیاد به معارف اسلامی تصمیم به تحصیل در حوزه علمیه گرفتند و در محضر بزرگانی از جمله،آیتالله بروجردى، امام خمینى(ره)، علامه سید محمد حسین طباطبایى، مرحوم آیتالله سید محمد محقق دامادو دیگر بزرگان حوزه درس آموختند. تدریس در مدرسه مروى و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران نیز از خدمات وی بود.»
وی در رابطه با آثار شهید مطهری افزود:«استاد مطهری با سخنرانی، مقالات و کتابهای خود که در زمینههای گوناگون از جمله تعلیم و تربیت، ایمان، دین اسلام، شناخت امامان، انقلاب اسلامی و ...بود. نوشتههای استاد مرتضی مطهری اغلب در زمینه اخلاقیات، معنویات، دینپژوهی و تفکرات اسلامی است.گردآورندگان آثار وی معتقدند که از نظر صحت، شیوایی بیان، محتوا و بررسی شبهات موجود نقش موثری در آگاهسازی و تبیین نهضت اسلامی مردم به رهبری امام راحل داشتند.»
محمودی در رابطه با یادگاریهای ارزشمند شهید استاد مطهری گفت:« داستان و راستان، اسلام و مقتضیات زمان، انسان در قرآن، سیری در نهجالبلاغه، انسان و سرنوشت، حرکت و زمان در فلسفه اسلامی، خدمات متقابل اسلام و ایران، ده گفتار، نظام حقوق زن در اسلام، امامت و رهبری، اصول فلسفه، جاذبه و دافعه علی (ع)، احیای تفکر اسلامی، تکامل اجتماعی انسان و روش رئالیسم بخشی از کتابهای وی است.شهید مطهری، شیفته خاندان وحی و نبوت و مظهر جاذبه و دافعه علی بود و الگوی سیمای انسان در قرآن.او هدف زندگی را، چیزی غیر از تکامل اجتماعی انسان و رسیدن به زندگانی جاویدان با حیات اخروی نمیدانست.»
وی درباره نحوه شهادت مرتضی مطهری اظهار کرد: «پس از انقلاباسلامی گروه فرقان که مسیر انقلاب را مطابق با باور و اندیشه گروه خودنمیدانستند؛ به حذف افراد اثرگذار انقلاباسلامی شروع کردند و در ادامه به ترور شهید مطهری اقدام نمودند و نکته مهم در این است که امام راحل در پیامی به مناسبت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری از وی به عنوان پاره تن خود یاد کردند.»
دبیر معارف اسلامی آموزش و پرورش اسلامشهر درباره بهترین راهکار برای استفاده و بهرهبرداری جامعه دانشآموزی از مفاخری مانند استاد مطهری تأکید کرد:« البته ما درباره مفاخر بزرگ ایرانی اطلاعات کمی داریم و قطعا" اشاره به نام های آنها در کتابهای درسی در حد یک صفحه و یا صحبت در روزهای مناسبتی کافی نیست و میتوان با برگزاری جلسات به صورت آنلاین اوقات غیر درسی یا شناسایی سبک زندگی و نوشتههای اساتیدی مانند شهید مطهری سهم بسزایی در معرفی این مفاخر داشت.»
خبرنگار دانشآموز: مطهره بدرلو
ارسال دیدگاه