مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران:

نهادهای فرهنگی برای نهادینه‌سازی تکالیف دینی در میان نسل جوان کشور وظیفه دارند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲، همه نهادهای فرهنگی را موظف به نهادینه‌سازی عمل به تکالیف دینی در میان نسل آینده دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۱۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای فرهنگی برای نهادینه‌سازی تکالیف دینی در میان نسل جوان کشور وظیفه دارند

علی عزتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ٢ در حاشیه جشن روزه اولی‌ها در بوستان نهج البلاغه با اشاره به حدیث نبوی در باب تربیت فرزندان اظهار کرد: فرزند، هفت سال مولی، هفت سال بنده و هفت سال وزیر پدر و مادر است و این حدیث شریف در واقع چهره زیبای یک دستورالعمل طولانی است که در نهایت شیوایی و اختصار، روشنگر مسیر حرکت پدران، مادران، مربیان و معلمان به عنوان متولیان فرهنگی در امر تعلیم و تربیت نسل فرداست.

وی با اشاره به جشن تکلیف ادامه داد: این جشن تکلیف برای دانش آموزانی تدارک دیده شده که از مرحله بندگی پدر و مادر به مرحله وزیری قدم گذاشته اند(پسرانی که ۱۴ سالگی را پشت سر گذاشته اند) و باید برای ورود آنان به این مرحله که تکلیف الهی نیز بر آنان واجب شده جشن بگیریم.

جشن بهار اولی ها(اولین رمضان به سن تکلیف رسیدن پسران مقطع متوسطه اول) با حضور مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران و معاونان پرورشی و آموزش متوسطه و کارشناسان ارزیابی عملکرد و اردوها و امام جماعت اداره آموزش و پرورش و معاون و دیگر مسئولین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران و با شرکت جمعی از دانش آموزان مدارس متوسطه اول منطقه در بوستان نهج البلاغه برگزار شد.

گفتنی است این جشن به همت اداره کل آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ و با همکاری معاونت های پرورشی و آموزش متوسطه آموزش و پرورش منطقه ۲ و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران برگزار شد.

خبرنگار: محمد عمرانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار