دبیر پایه نهم مدرسه عترت:
عدم صداقت باعث بیاعتمادی و خدشه دار شدن رابطه بین معلم و دانشآموزان میشود
قرچک(پانا) - دبیر پایه نهم مدرسه عترت شهرستان قرچک عدم صداقت را باعث بیاعتمادی رابطه معلم و دانشآموز دانست و بر برخورد متواضعانه و صادقانه با دانشآموزان تاکید کرد.
سمیه احمدی، دبیر پایه نهم مدرسه عترت در گفتوگو با پانا بیان کرد:«نقش معلم در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بسیار پررنگ است، دانشآموزانی که معلم خود را دوست دارند، معمولاً زمان بیشتری را برای مطالعه میگذارند و همیشه برای کسب رضایت دبیر خود در تلاشند.»
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد موفق دستاوردهای خود را مدیون معلمهای خود میدانند بیان کرد: «دانشآموزانی که ارتباط خوبی با دبیرشان ندارند، معمولاً دچار ضعف تحصیلی شده و تمایلشان را به مطالعه از دست میدهند؛ بسیاری از افراد موفق دستاوردهای خود را مدیون معلمان خود میدانند.»
احمدی در خصوص رفتار نامناسب برخی از معلمان بیان کرد: «برخی نیز شکستهای خود را از برخورد نامناسب معلمهای خود میدانند، اگر رفتار معلم با دانش آموز خوب باشد و همیشه خوش رو باشد میتواند باعث جذب دانش آموزان به معلم شود، لبخند، ظاهر جذاب، خوش رویی، تماس چشمی در ایجاد انگیره بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اگر دانشآموزان احساس کنند که معلم آنها را دوست دارد این موضوع میتواند باعث شود دانشآموزان در رفتار و تحصیل خود از معلم الگوبرداری کنند به شرطی که این مسئله باعث وابستگی دانشآموزان به معلم نشود.»
این دبیر پایه نهم اظهار کرد: «معلم باید با دانشآموزان صادق باشد، عدم صداقت باعث بی اعتمادی و خدشه دار شدن رابطه بین معلم و دانشآموزان میشود. در نتیجه آنها نمیتوانند به معلم خود اعتماد کنند.»
وی در ادامه عدالت و انصاف را یکی از موارد مهم برخورد با شاگردان دانست و عنوان کرد: «اگر معلم نتواند عدالت را به درستی برقرار کند، در آینده باعث بدبینی بعضی از دانشآموزان میشود که این عامل تاثیر رفتار معلم در دانش آموزان را کاهش میدهد و سبب عدم پیشرفت در دانشآموزان میشود.»
دبیر توانمند مدرسه عترت شهرستان قرچک با اشاره به توانایی معلم موفق، تشریح کرد: «به طور کلی معلم موفق کسی است که در کنار توانایی درس دادن به دانشآموزان توانایی اداره کلاس را نیز داشته باشد. عواملی مانند شوخی های بیش از حد با دانشآموزان باعث ایجادسوء تفاهم شده و باعث میشود تصویر ناپسند و ناتوان از معلم در ذهن دانشآموزان ایجاد شود. همچنین حفظ خونسردی و آرامش میتواند تصویر خوبی در ذهن دانشآموزان ایجاد کند و این باعث تاثیر مثبت در رفتارهای دانشآموزان میشود.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «دانشآموزان برای داشتن انگیزهای مناسب برای ادامه تحصیل باید از درس خواندن لذت ببرند؛ به همین جهت معلمان باید بتوانند به صورت لذتبخش درس را به دانشآموزان ارائه کنند.»
دانشآموز خبرنگار: محدثه زارعی
ارسال دیدگاه