فرمانده سپاه مراغه:

دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شوند

مراغه (پانا) - فرمانده سپاه شهرستان مراغه با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، خواستار تبیین دستاوردهای انقلاب برای مردم شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شوند

سرهنگ یحیی حیدری در همایش «یاوران انقلاب و حافظان ولایت» همزمان با تقارن بهار انقلاب و میلاد امیرالمومنین (ع)، به همت دبستان آیت الله طالقانی که در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد، گفت: اگر اقشار مختلف مردم با ابعاد مختلف و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی به خوبی آشنا شوند، شبهه‌افکنی دشمنان هیچ‌ تاثیری روی آنان نخواهد گذاشت و باید پیشگامی ایران در علوم و فن‌آوری‌های نوین بازگو ‌شود.

وی افزود: امروز ایران اسلامی ششمین کشور تولیدکننده زیر دریایی جهان، نخستین کشور تولیدکننده قطعه تلسکوپ رصدخانه در دنیا و سومین استخراج‌کننده سلول‌های بنیادین از دندان شیری در سطح دنیاست.

وی با اشاره به تعدد همین موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی و فن‌آوری اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی اولین کشور دارای دانش تبدیل گاز به بنزین در دنیا، پنجمین کشور سازنده رباط انسان‌نما در جهان، ششمین کشور تولیدکننده داروی انعقاد خون در دنیا و جزو کشورهای سازنده توربین نیروگاه‌های برقی دنیاست.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه همچنین به تولید کیک زرد که در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای کاربرد دارد، اشاره و تاکید کرد: ایران احداث‌کننده بلندترین سد بتنی در جهان، تنها تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی در خاورمیانه و جزو پنج ارتش سایبری دنیاست.

حیدری همچنین ادامه داد: جمهوری اسلامی تنها تولیدکننده لوله‌های چدنی دو هزار میلی‌متری، تنها تولیدکننده ایمپلنت چشمی در دنیا و سومین کشور تولیدکننده داروی «ام اس» در سطح جهانی است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دومین تولیدکننده هواپیماهای استراتژیک خورشیدی در سطح جهان محسوب می‌شود، اضافه کرد: ایران اسلامی همچنین نخستین تولیدکننده داروی گیاهی مقابله با ایدز در دنیا به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه مراغه، شخصیت والای امام خمینی(ره) را به نقل از برخی رسانه‌های خارجی و اندیشمندان اروپایی توصیف کرد و افزود: خبرنگاران خارجی جمله‌های بسیار زیبایی در توصیف امام خمینی (ره) نوشته‌اند که باید به اقشار مختلف مردمی بازگو شود.

وی به دلایل هجمه‌های خارجی علیه کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: ما ایران قوی هستیم و اگر ناکارآمد بودیم، این همه هجمه علیه ما وجود نداشت؛ انقلاب ما تمدن‌سازی کرده که مصداق بارز آن پیاده‌روی اربعین است و دشمن از همین موضوعات واهمه دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به واسطه همین دین مبین در ردیف هشت کشور هسته‌ای جهان قرار گرفته است، بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۸ درصد مردم از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و شبکه خانگی گازرسانی در سطح دنیا فقط در کشورمان وجود دارد.

وی به پیشرفت‌های چشمگیر در رشته های پزشکی نیز اشاره کردو افزود: جمهوری اسلامی امروز موشک نقطه زن دارد و به راحتی می‌گوید که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه با بیان اینکه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی باید بیش از پیش به مردم نقل شود، اضافه کرد: گاهی ناکارآمدی‌های برخی از مسئولان موجب می‌شود تا دشمن روی نقاط ضعف ما انگشت بگذارد و شبهه‌افکنی کند؛ بر همین اساس مسئولان باید با مردم گفت‌وگو کرده و دلایل دشمنی‌ها را تبیین کنند.

حیدری همچنین در بخش دگیری از این همایش به نقش رسانه در جنگ ترکیبی دشمنان با جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: آموزش سواد رسانه در سطوح مختلف جامعه ضروری است تا از تاثیر منفی شبکه‌های اجتماعی که در جنگ ترکیبی به کار گرفته می‌شود، کاسته شود.

شایان ذکر است در این همایش یگان تشریفات بسیج دانش‌آموزی دبستان طالقانی مراغه به نمایندگی از دانش‌آموزان این شهرستان، موضع‌گیری اخیر اروپا علیه سپاه را محکوم کردند و با خواندن سرود پاسداران، عشق و علاقه خودشان به این نیروهای ایثارگر را نشان دادند. همچنین شعرخوانی استاد فرهادی مراغه ای، مولودی خوانی حجت الاسلام ساعد و کیک بری و تجلیل از پدران بزرگوار شهدای والامقام و دانش آموزان ممتاز از دیگر بخش های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار