علیرضا کریمیان در نشست صمیمی با مدیران مدارس منطقه ۱۸ شهر تهران:

مردم‌داری اولین خواسته و مطالبه آموزش و پرورش شهر تهران از تمام ارکان زیرمجموعه است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مردم‌داری را اولین خواسته و مطالبه آموزش و پرورش شهر تهران از تمام ارکان و دوایر زیرمجموعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مردم‌داری اولین خواسته و مطالبه آموزش و پرورش شهر تهران از تمام ارکان زیرمجموعه است

علیرضا کریمیان ضمن بازدید از زائرسرای مشهد مقدس، با مدیران مدارس متوسطه منطقه ۱۸ در دیداری صمیمی به گفت و گو نشست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک حکومت مردم سالار دینی است که در تمام تاریخ انقلاب، همواره بعد از خداوند و اهل بیت (علیهم السلام)، بر مردم تکیه داشته و مردم نقش آفرینان اصلی در تمام بزنگاه های تاریخی، فرهنگی، سیاسی و ... بوده اند، اظهار کرد: مهم ترین سرمایه هر کشور، سرمایه اجتماعی آن کشور است، آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت، با بیش از نیمی از جمعیت کشور در ارتباط است و این فصل مشترک قابل توجه میان حاکمیت و مردم؛ بستر ارزشمند و موثری برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی کشور است.

وی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی، نگاه مردمی دارد و سند تحول دولت، بر پایه مردمی سازی شکل گرفته، برقراری ارتباط موثر با مردم را در حفظ و نگهداشت و ارتقای سرمایه اجتماعی مهم برشمرد و افزود: مردم داری اولین خواسته و مطالبه آموزش و پرورش شهر تهران از تمام ارکان و دوایر زیرمجموعه است و تمام همکاران در سطوح ستاد، منطقه و مدرسه، باید با خدمت بی منت و رعایت اصول مدیریتی آموزش و پرورش پایتخت که شامل «مردم داری»، «فسادستیزی»، «قانون مداری»، «نظم بودجه ای و انضباط مالی» و «خدمت بی منت است»، هر چه بیش از پیش در تامین رضایت مندی مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی موثر باشند.

کریمیان با تاکید بر اینکه، همه ما در نقش معلمی در پست های مختلفی در حال خدمت هستیم و باید مردمی باشیم و با تکریم ذی نفعان زمینه مردمی سازی آموزش و پرورش، را بیش از پیش فراهم کنیم تصریح کرد: گاهی یک فکر و ایده، محیط مدرسه را متحول می کند و باید با دوری از نگاه تک بعدی، خدمت بی منت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و به خاطر داشته باشیم.

در ادامه مدیران مدارس منطقه ۱۸، در گفت و گویی با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، دغدغه ها و سوالات خود را با کریمیان مطرح کردند.

لازم به ذکر است، علیرضا کریمیان ضمن بازدید از زائر سرای الزهرا (س) منطقه ۱۸ در مشهد مقدس با بیان اینکه تعمیر و بازسازی زائرسراها و فضاهای رفاهی غیرفعال آموزش و پرورش مناطق در دستور کار آموزش و پرورش شهر تهران است، خاطرنشان کرد: تاکنون با پیگیری مدیران و همکاران فرهنگی مناطق نوزده گانه شهر تهران بسیاری از زائرسراها به سازی و بازگشایی شده و برخی دیگر در حال انجام اقدامات لازم جهت فعال سازی و بازگشایی مجدد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، با مهم برشمردن انجام تمهیدات لازم برای بهبود شرایط و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به فرهنگیان فرهیخته و معزز گفت: شناسایی و توسعه خدمات، تجهیز، بازسازی و بهینه سازی امکانات و روزآمدکردن سرمایه های آموزش و پرورش برای حفظ، نگهداری و استفاده موثر، به منظور فراهم سازی رفاه فرهنگیان شریف و خانواده معزز ایشان، از موارد مهمی است که باید بدان توجه ویژه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار