اعزام دانش‌آموزان دختر عباس‌آباد به اردوی راهیان نور

عباس آباد (پانا) - همزمان با آغاز طلیعه چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی حدود ۴۰ دانش‌آموز و ۳ فرهنگی در قالب یک دستگاه اتوبوس از شهرستان عباس‌آباد با بدرقه فرماندار، ائمه جمعه، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج شهرستان عباس‌آباد، کارکنان آموزش و پرورش و خانواده دانش‌آموزان به سرزمین کربلای ایران اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اعزام دانش‌آموزان دختر عباس‌آباد به اردوی راهیان نور

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمود موسوی امام جمعه شهرستان عباس آباد در مراسم بدرقه دانش‌آموزان دختر شهرستان عباس‌آباد که عازم مناطق جنگی بودند گفت: مکان مقدسی که امروز شما عازم آنجا هستید روزی روزگاری نه چندان دور نوجوانان و جوانانی را به خود دید که امنیت و آرامش امروز شما مرهون مجاهدت‌های آنان است. سرزمینی که با خون‌های آن عزیزان تطهیر و مقدس شد، این سفر را قدر بدانید.

سید محمود موسوی افزود: امروز زنده نگهداشتن یاد و نام و خاطرات شهدا و حماسه سازان دوران دفاع مقدس، نوعی جهاد فرهنگی و تزریق روحیه‌ی جهاد، ایثار و معنویت به جان‌های نسل امروز است که نیاز جدی فضای فکری جامعه و کشورمان نیز است.

«محمود الیاسی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنا شدن دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: اردوهای راهیان نور تربیت کننده نسل انقلابی و کارآمد برای گام دوم انقلاب است.

الیاسی اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور در نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی دارد و می‌تواند در راستای تحقق جهاد تبیین و خصوصاً انتقال حماسه‌های هویت ساز بسیار مؤثر واقع شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان عباس‌آباد در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه این اردو یک اردوی فرهنگی تربیتی خواهد بود، اذعان کرد: امروز دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش نقش بسیار مهمی در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب بر عهده دارند.

لازم به ذکر است از سوی دفتر امام جمعه شهرستان عباس‌آباد بسته‌های فرهنگی شامل چفیه، تصویر حاج قاسم سلیمانی و... به دانش‌آموزان اهدا شد.

دانش آموز خبرنگار: حنانه قاسمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار