رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران:

دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن، برگ زرینی بر اوراق ارزشمند فعالیت‌های قرآنی است

تهران(پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران، برگزاری دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن الکریم را برگ زرینی بر اوراق ارزشمند فعالیت‌های قرآنی دانست که تاثیر زیادی در جهت اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن در بین دانش‌آموزان شهر تهران دارد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن، برگ زرینی بر اوراق ارزشمند فعالیت‌های قرآنی است

همایش آموزشی مدیران دارالقرآن الکریم شهر تهران تحت عنوان زبان قرآن (طرح بشارت)، با هدف ارتقای سطح علمی مدیران مراکز دارالقرآن الکریم و افزایش کیفیت ارائه خدمات این مراکز قرآنی، با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران و مدیران دارالقرآن الکریم شهر تهران، با همکاری موسسه قرآنی بشارت، در دارالقرآن یاوران امام خمینی(ره) آموزش و پرورش منطقه ۱۱ برگزار شد.

مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن کریم شهر تهران، ضمن تاکید بر نگرش وسیع و عمیق مدیران در حوزه های قرآنی، گفت: «پیوند نظام تعلیم و تربیت با قرآن، یک پیوند ریشه دار و وسیع است. همانطور که هدف قرآن، پرورش انسان است، وظیفه و هدف آموزش و پرورش نیز پرورش است. در حقیقت قرآن سرآمد و راهنمای همه افرادی است که در راه تعلیم و تربیت قرار دارند و فعالیت های آموزش و پرورش، از مهم ترین اقدامات یک جامعه است که می تواند منجر به قدرت انتخاب و درنگ در انسان شود.»

وی فعالیت در حوزه قرآنی را نیازمند داشتن اعتقاد قلبی دانست و تصریح کرد: «هر یک از مسئولان دارالقرآن، کارشناسان قرآن و معاونین پرورشی مناطق باید در انجام فعالیت‌های تربیتی محوله، با اعتقاد قلبی و با استعانت از الطاف الهی، امور محوله را خالصانه انجام دهند، تا خداوند متعال برترین مصلحت‌ها را نثار آن‌ها کند. مسئولان دارالقرآن‌ها می بایست به تولید آمار و ارقام در فعالیت‌های قرآنی و تربیتی بی توجه باشند، چرا که در این امر کیفیت فعالیت‌ها دارای اهمیت است.»

نعیمی با بیان اینکه مراکز دارالقرآن تنها پایگاه قرآنی آموزش و پرورش است افزود: «برنامه ریزی، سیاست گذاری، حمایت و پشتیبانی از دارالقرآن ها از وظایف اصلی آموزش و پرورش است که یک بخش آن توانمندسازی نیروی انسانی است. توانمندسازی مدیران دارالقرآن ها، کارکردهای زیادی دارد و انگیزه بخشی نیز از عوامل موثر در توانمندسازی ها است.»

وی در خصوص اهمیت مراکز دارالقرآن تصریح کرد: «یکی از مراکز پرورشی شهر تهران که خدمات گسترده ای در جهت اشاعه و تعمیق فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان شهر تهران دارد، مراکز دارالقرآن الکریم است که شهر تهران با دارا بودن ۲۷ مرکز در مناطق مختلف نسبت به این مهم، اقدامات ارزنده ای در حوزه قرآن، عترت و نماز انجام می دهد.»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران در پایان ضمن اشاره بر اینکه برگزاری دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن الکریم، برگ زرینی بر اوراق ارزشمند فعالیت‌های قرآنی است، عنوان کرد: «توجه به نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که نیروی انسانی توانمند؛ محور تحول خواهد بود و در ارتقا بخشی سطوح فعالیتی موثر است. بی شک دوره های توانمندسازی مراکز دارالقرآن بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور است و خدا را شاکریم که فعالیت هایمان در این حوزه انجام می شود.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار