با هدف دستگیری از نیازمندان؛

توزیع ۱۰۰۰ پرس آبگوشت نذری به نیازمندان توسط دبیرستان فرهنگ مکتبی منطقه ۱۴

تهران (پانا) - دبیرستان فرهنگ مکتبی منطقه ۱۴، همزمان با ماه جمادی الثانی با هدف دستگیری از نیازمندان، اقدام بر طبخ و توزیع  ۱۰۰۰ پرس آبگوشت نذری در بین مستمندان کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۰۰۰ پرس آبگوشت نذری  به نیازمندان توسط دبیرستان فرهنگ مکتبی منطقه ۱۴

مرتضی حسینی؛ معاون پرورشی دبیرستان فرهنگ مکتبی منطقه ۱۴ با بیان اینکه این طرح در قالب گروه جهادی و مردم نهاد برگزار شده است، در گفت و گو با پانا گفت: «به مناسبت ماه جمادی الثانی، ۱۰۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان حاشیه شهرها و مناطق محروم با هدف دستگیری از آنان توزیع شد.»

وی در خصوص اهمیت کارهای خیریه خاطرنشان کرد: «نمونه ای از کارهای شایسته و خداپسندانه که در دین اسلام همواره تاکید فراوانی بر آن شده است، کمک به همنوع است. خداوند منان همواره در قرآن کریم در یاری رسانی به نیازمندان در سختی ها و مشکلات تاکید داشته است. انسان های نیکوکار همواره در نزد دیگر اشخاص جامعه و خداوند متعال محبوب هستند و همین امر باعث شده دنیای پیرامون خود را بهتر رقم بزنند. بر همین اساس بر آن شدیم تا با اجرای طرح اطعام کریمانه در بین نیازمندان، فریادرس آنان در هنگام سختی باشیم‌.»

حسینی با توجه به ادامه مسیر خیرخواهانه این مدرسه گفت: «کمک های مؤمنانه یک تکلیف شرعی در قبال اقشار نیازمند جامعه است که در پی تأکید مقام معظم رهبری در جهت آمایش همدلانه، باید در هر موقعیت و شرایطی به آن توجه شود. چرا که علاوه بر شاد کردن مردم بی بضاعت و نیازمند، برکات خاص الهی را نیز در بر دارد. بر همین مبنا با مساعدت و کمک همه جانبه خیرین، ۱۰۰۰ پرس آبگوشت با قیمتی ناچیز در قالب کمک های مومنانه بین افراد نیازمند جامعه توزیع شد.»

معاون پرورشی دبیرستان فرهنگ مکتبی منطقه ۱۴ در پایان با اشاره به اینکه فعالیت جهادی در همه سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی رقم می‌خورد و تاکنون راهگشای بسیاری از مشکلات محرومین بوده است و اهمیت این فعالیت‌ها در زمان بحران‌ها خودش را نشان داده است، عنوان کرد: «خیریه دبیرستان فرهنگ مکتبی، با هدف ایجاد حس همدلی، روحیه ایثار و از خودگذشتگی، تزکیه نفس در خود و تقویت آن بین مردم، به خدمت صادقانه مشغول است.»

دانش آموز خبرنگار: ساجده ساعتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار