آموزشدهنده نهضت سوادآموزی ناحیه یک شهرری:
اگر میخواهیم به سهم خود دنیا را زیباتر کنیم، آموزش و تحصیل را جدی بگیریم
شهرری (پانا) - آموزشدهنده نهضت سوادآموزی ناحیه یک شهرری درباره اهمیت تحصیل و آموزش گفت اگر قرار است به سهم خود دنیا زیباتر شود، لازم است تا آموزش و تحصیل جدی گرفته شود.
کبری اعظمی، آموزشدهنده نهضت سوادآموزی ناحیه یک شهرری در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «معلم خوب باید اول از هر چیزی به شغلی که دارد علاقهمند باشد، وقتی خودش از ارائه درس لذت میبرد، مسلما شاگردان کلاس نیز از کلاس و محتوای درس لذت خواهند برد؛ معلم خوب باید از کلام و گفتار بالایی برخوردار باشد تا بتواند قدرت هدایت کلاس به سوی هدف مشخص شده را داشته باشد.»
وی با بیان توصیهای تصریح کرد: «اگر می خواهید به اندازه سهم خود، دنیا را زیباتر کنید، به شما توصیه میکنم که تحصیل و آموزش را جدی بگیرید، امروزه بیسوادی بزرگ ترین معضل جامعه است، چرا که تنها راه درمان تمام مشکلات و نیازمندیها سواد و آگاهی می باشد.»
این بانوی موفق در ادامه اذعان کرد: «معلمان الگوی نهایی شاگردان هستند و به خاطر این الگو بودن، شاگردان با آموزشی که از معلم خود دیدهاند ادامه عمر خود را با آن زندگی می کنند، و از هر آن چه که آموختهاند برای نفوذ در جامعه استفاده میکنند.»
آموزش دهنده نهضت سوادآموزی ناحیه یک شهرری با اشاره به ویژگیهای بارز یک معلم خوب خاطرنشان کرد: «معلم باید قدرت بیان خوبی داشته باشد؛ خوش صحبتی و قدرت بیان یکی از عواملی است که در ایجاد ارتباط با افراد، مؤثر است، بنابراین می بایست همیشه از قدرت بیان خوبی برخوردار باشیم تا سوادآموزان را به کلاس درس جذب کنیم.»
اعظمی در ادامه افزود: «به شخصه برای تدریس از روشهای جدید و دستورزی استفاده می کنم و حتی در درس ریاضی مسئله را میخوانم و اجازه میدهم خودشان راهحلی پیدا کنند.»
وی تأکید کرد: «می بایست عواملی چون فرهنگ و دغدغه های مهم خانوادگی، مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس در شرایط خاص و اضطراری، حضور نامرتب سوادآموزان که تازه به این عرصه پا گذاشتهاند، چگونگی نگرش خانواده نسبت به فرد سوادآموز را بیابیم و بر استعداد و توانمندیهای فکری و جسمی سوادآموزان تاکید و از تاثیر مهم اعتماد به نفس دانش آموزان بر عملکرد آن ها نیز غافل نشویم.»
اعظمی عنوان کرد: «باید به دنبال تجربههای جدید و مدرن باشیم؛ به جزئیات رفتاری و یادگیری سوادآموزان خود فکر کنیم و سعی کنیم با توجه به شرایط ، واکنش و عملکردهای متفاوتی نشان دهیم؛ به عنوان مثال، بعد از کلاس درس و مباحث آموزشی به سراغ مسائل روزمره برویم تا بیشتر و ملموس تر با دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم چون این برنامهها وفعالیتهای روزمره نسبت به برنامه درسی بیشتر مورد توجه سایرین قرار میگیرند و باعث هیجان سوادآموزان میشوند.»
لازم به ذکر است؛ کبری اعظمی، آموزش دهنده نهضت سوادآموزی ناحیه یک ری که از سال ۱۳۹۴ در کلاسهای نهضت سوادآموزی مشغول خدمت است، تا کنون بیش از ۸۰ نفر را از نعمت خواندن و نوشتن بهرهمند کرده است.
دانشآموز خبرنگار: زهرا هاشمزاده
ارسال دیدگاه