معاون آموزش اداره آموزش و پرورش کلات:

ارتباط بهتر دانش‌آموزان کودکستان رفته با دیگران در کلاس اول ابتدایی

کلات (پانا) - معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش کلات عنوان کرد دانش‌آموزی که در محیط کودکستان حضور داشته و آموزش‌دیده، ارتباطش با سایران قطعا متفاوت خواهد بود و در زمان حضور در محیط مدرسه به‌راحتی خودش را پیدا کرده و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۲۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط بهتر دانش‌آموزان کودکستان رفته با دیگران در کلاس اول ابتدایی

با حضور جواد امیریان معاونت آموزشی و جواد امیرپناه کارشناس پیش دبستانی و دبستانی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان، جلسه توجیهی مسئولین کودکستان های شهرستان با "محوریت شناسایی، جذب و آموزش نوآموزان پیش دبستانی" برگزار شد.

جواد امیریان در این جلسه تشریح کرد: دانش آموزی که در محیط کودکستان حضور داشته و آموزش دیده، ارتباطش با سایرین قطعا متفاوت خواهد بود و در زمان حضور در محیط مدرسه به راحتی خودش را پیدا کرده و با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. زندگی های امروزی با گذشته کاملا متفاوت است، اختلالات رفتاری، بدخلقی، بی نظمی، پرخاشگری و... بیشتر از قبل دامنگیر کودکانمان شده است. شما عزیزان در محیط کودکستان بیشتر این مشکلات را لمس کرده اید، پس برای رفع این معضلات برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

امیریان اظهار کرد: در‌ کودکستان ها باید مهارت های دوست یابی، صبر، سازگاری با محیط، ارتباط با دیگران، نظم ،اخلاق، تربیت، عدالت، خودباوری و اعتماد به نفس را به کودکان بیاموزیم، چرا که در بسیاری از خانواده ها ورود کودکان در فضای مجازی ساده انگاری فرض می شود و این عزیزان را دچار اختلالات یادگیری و شخصیت کرده و پذیرش و درک موضوعات را کمی سخت تر کرده است. کار شما از اهمیت خاصی برخوردار است، شما وظیفه دارید کودکان را برای ورود به مدرسه و آموزش های بزرگتر آماده کنید، پس اگر در دوره پیش دبستانی به خوبی عمل شود،او در مدرسه با مشکلات کمتری روبرو می شود و هنجارشکنی نمی کند.

معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکستان ها به دو دوره اول (از اول تولد تا سه سالگی) و دوم (از ۴ تا ۶ سالگی) تقسیم شده است، محتواهایی که شما به‌ کودکان می آموزید باید متناسب با محتویات مورد تایید آموزش و پرورش و در راستای دوره های مذکور و خارج از موضوع نباشد.

وی ضمن تاکید بر عدم فعالیت کودکستان های بدون مجوزهای لازم و قانونی بیان کرد: در کودکستان ها باید دو موضوع "عدالت آموزشی" و "کیفیت آموزشی" که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، مورد توجه قرار گیرد تا فردی توانمند و آموزش‌پذیر وارد مدرسه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار