در همایش مدیران مدارس منطقه ۱۸ شهر تهران مطرح شد:

حضور والدین‌ در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پر رنگ تر است

هدایتی: بوستان بانوان یک روز در هفته در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد/ بسیج دانش‌آموزان سه پایه را بورسیه می‌کند/ نیاز داریم والدین از نظر رشدی کودکانشان را بشناسند

تهران (پانا) - در همایش مدیران مدارس منطقه ۱۸ شهر تهران عنوان شد امسال حضور والدین‌ در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پررنگتر است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حضور والدین‌ در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پر رنگ تر است

همایش مدیران مدارس منطقه ۱۸ با حضور معصومه معصومیان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ شهر تهران، همکاران اداری و جمعی از مدیران منطقه ۱۸ برگزار شد.

منصور هدایتی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ شهر تهران درباره تلاش مدیران منطقه گفت: مدیران منطقه با تمام سختی ها سعی می کنند تا در مدارس بهترین ها رقم بخورد. مدیرانی بودند که در کسوت مدیریت مدرسه آسمانی شدند آیت عادلی، منصوره مسعودی، سید بهزاد حسینی، نازبانو آزادی، حاج سقطی و زینب رحمتی، از جمله این‌مدیران بودند و تا آخرین لحظه سعی کردند برای آموزش کشور قدم بردارند.

وی درباره تعداد مدارس و دانش‌ آموزان به تفکیک دختر و پسر در سامانه سیدا، گفت: ۹۸ مدرسه ابتدایی که به تعداد ۷۸ تا از آنها دولتی و ۲۰ مدرسه غیردولتی در مدارس ابتدایی ۲۱ هزار و ۷۴۰ دانش آموز پسر و ۲۰ هزار ۷۷۴ نفر که ۴۲ هزار و ۵۱۴ دانش آموز در دوره ابتدایی مشغول تحصیل هستند. ۴۸ مدرسه در دوره متوسطه اول وجود دارد که به تعداد ۴۳ عدد دولتی و ۵ تا غیر دولتی است. ۹ هزار و ۲۶۴ پسر و ۹ هزار و ۱۳۵ نفر دختر که جمعا ۱۸ هزار و ۳۹۹ دانش آموز در مدارس متوسطه اول منطقه هستند.

وی ادامه داد: ۲۷ مدرسه متوسطه دوم نظری در منطقه وجود دارد که ۲۲ مدرسه دولتی شامل: تیزهوشان، هیئت امنایی، نمونه دولتی، شاهد و مدارس عادی هستند و ۵ مدرسه غیر دولتی که ۳ هزار و ۴۱۵ نفر دانش آموز پسر و ۵ هزار و ۱۸۴ دانش آموز دختر که ۸ هزار و ۵۹۹ دانش آموز در حال تحصیل هستند. ۱۹ مدرسه فنی حرفه ای و کار و دانش که ۵ تا از مدارس آنها ضمیمه و ۱۰ تا اصلی هستند ولی در منطقه غیر دولتی نداریم. ۳ هزار و ۵۹۷ دانش آموز پسر و ۲ هزار و ۵۶۷ نفر که ۶ هزار و ۱۶۴ دانش آموز در هنرستان های منطقه هستند. درصد پوشش هنرستان ها ۴۱/۷۵ است و در نظری ۵۸/۲۵ است.

هدایتی اظهار کرد: ۱۹۸ مدرسه در منطقه ۱۸ وجود دارد که ۷۶ هزار و ۷۰ دانش آموز در منطقه است. نزدیک به ۴۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی منطقه، با نیازهای ویژه درحال تحصیل هستند. در دوره ابتدایی و متوسطه اول تعداد دانش آموزان پسر بسیار زیاد است اما در متوسطه دوم آمار پسرها کمتر می شود که معمولا دانش آموزانی هستند به دلایلی ترک تحصیل می کنند.

وی درباره فضاهایی که در اختیار مدارس قرار داده شده است، ادامه داد: شهرداری منطقه آماده است تا فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برای مدارس استفاده شود. مرکز طبی کودکان درحال راه اندازی است. اگر این مرکز فعالیت خود را آغاز کند، یک مرکز مهم با استانداردهای بالا در شهر تهران می شود.

بوستان بانوان یک روز در هفته در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد

هدایتی درباره دغدغه مدیران در رفتن دانش آموزان به بوستان بانوان، گفت: مدیران برای اردو رفتن دانش آموزان دختر به بوستان بانوان دغدغه دارند زیرا از نظر شرایط فرهنگی، خوب نیست. یک روز از هفته بوستان بانوان به آموزش و پرورش در قالب اردو، اختصاص داده شد تا دانش آموزان دختر و همکاران بتوانند از امکانات بوستان ولایت به صورت رایگان استفاده کنند.

وی درباره همکاری نیروی بسیج اظهار کرد: با نیروی بسیج هماهنگ شد تا دانش آموزان در قالب اردویی از باغ به صورت رایگان استفاده کنند. بسیج، دانش آموزان کم برخوردار را در سه پایه ششم، نهم و دوازدهم بورسیه کند. نیروی بسیج، دانش آموزان را در قالب کلاس های آمادگی المپیاد، تیزهوشان، نمونه دولتی و کنکور همکاری می کنند و هزینه کمی را از دانش آموزان دریافت خواهند کرد. ما این شرایط را فراهم می کنیم تا دختران و پسران بتوانند به راحتی از فضاها و امکانات خوبی استفاده کنند.

با یک شرکت تورهای گردشگری توافق کردیم

وی ادامه داد: ما با یک شرکت تورهای گردشگری توافق کردیم مدیران مدارس می توانند برای بردن دانش آموزان به تورهای گردشگری از این امکانات استفاده کنند.

معصومه معصومیان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، درباره فعالیت اعضای آموزش و پرورش گفت: اعضای آموزش و پرورش در اداره کل تمام تلاش خود را کردند تا شروع خوبی را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم. در دوسالی که ویروس کرونا وجود داشت تمام ما انسان ها سختی های بسیاری را از نظر فشار ها روانی و عصبی، افت تحصیلی در دانش آموزان، ۱۵۰ میلیون ترک تحصیل در سراسر جهان از جمله دغدغه ها، در این دوران بود.

امسال حضور والدین‌ در تعلیم و تربیت پر رنگ تر است

وی درباره ماموریت های خود و اعضای آموزش و پرورش گفت: در دوره ابتدایی ما سه بسته تحولی را تدبیر کردیم. در دوره متوسطه ارتباط با والدین و کاهش دغدغه های آن ها یکی از ماموریت های اصلی ما است. در سند تحول بنیادین به حضور والدین‌ در تعلیم و تربیت اشاره شده که امسال پر رنگ تر است.

معصومیان ادامه داد: وظیفه ما که رسالت معامی داریم، تربیت یک انسان سالم‌است. به دنبال نخبه پروری نیستیم. به دنبال این هستیم که خروجی مدارس یک انسان، با شخصیت همه جانبه باشد. ما تمام طرح های دوره ابتدایی را بازنگری می کنیم.

نیاز داریم والدین از نظر رشدی، کودکشان را بیشتر بشناسند

وی اظهار کرد: باید باهم تعاون داشته باشیم زیرا در برخی جلسات با نبود تعدادی از مدیران، با شکست مواجه می شویم. نیاز داریم والدین از نظر رشدی، کودکان شان را بیشتر بشناسند، باید گفت و گو های مختلف داشته باشیم و برنامه ها را تقویت کنیم.

وی درباره دغدغه های مدیران معلمان بیان کرد: در ۳ ماه گذشته از دغدغه های معلمان و مدیران اطلاع داشتیم. در فصل تابستان طی ۳ جلسه دغدغه ها و نظرات تمامی مناطق را به مسئولین آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران ارشد اعلام کردیم.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار