قاسم بیانی:
نشر فرهنگ خیرخواهانه یکی از وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت است
تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، در حاشیه پویش مهرورزی، نشر فرهنگ خیرخواهانه را یکی از وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و در راستای حمایت از دانش آموزان، توجه جدی به فراهم کردن امکانات لازم و رفع محرومیت آنان را عاملی مهم برای تقویت نسلهای امروز برای آیندهای روشن عنوان کرد.
قاسم بیانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در گفتوگو با پانا با بیان ارزش انفاق و کمک به همنوع، به ویژه در موقعیتهای زمانی خاص از جمله روزهای آغازین سال تحصیلی، گفت: «شیوع بیماری کرونا و کمبود درآمد بعضی از خانوادهها سبب شد که نیاز دانش آموزان به لوازم آموزشی برآورده نشود. این نهاد افتخار دارد که در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، به خصوص در دو سال اخیر به صورت مستمر با برگزاری مراحل مختلف کمکهای مومنانه به شکل پویشهای گوناگون، بخشی از نیازهای دانش آموزان و خانواده های بی بضاعت را مرتفع کند
وی درباره تامین نیازهای دانش آموزان نیازمند گفت: «تاثیر شیوع کرونا بر معیشت، سلامت، اقتصاد و زندگی مردم به ویژه در چهار دهک پایین جامعه بسیار بیشتر بوده است و از طریق کمک های مومنانه که راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب است، می توان در این شرایط به یاری اقشار آسیب دیده شتافت. در این راستا لازم است با راه اندازی پویش جدید، نیازهای دانش آموزان تا پایان ماه مرتفع شود تا این دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند.»
این مقام ادامه داد: «از رویکردهای جدی آموزش و پرودش؛ توجه به مسائل فرهنگی با تکیه بر ارتقای سطح فکری، فرهنگی، تحصیلی و مشاوره ای است. در این راستا تامین امکانات و تجهیزات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان یکی از ضروریات مددجویان است، که سعی بر آن است که با هم افزایی خیرین، نیکوکاران و آحاد مردم نوع دوست، تعداد بیشتری از نیازمندان تحت پوشش قرار گیرند.»
وی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش در کنار تربیت افراد متخصص، افرادی نیکوکار نیز تربیت کند، بدون شک در آینده توسعه متوازن اقتصادی در کشور بهوجود خواهد آمد، خاطر نشان کرد: «دانش آموز، مهم ترین جایگاه را در آموزش و پرورش دارد و علت وجودی حقوقی هر کدام از مسئولین آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموز است. از آنجا که نظام تعلیم و تربیت بیشترین نفوذ و تاثیر را در جامعه دارد، ما باید از سطح نفوذمان بیشترین بهره را ببریم و با داشتن حس همدلی و کمک به مستمندان به عنوان مرجع و الگوی دانش آموزان سبب تغییرات سریع و مثبت در آنان و در نهایت جامعه شویم.»
بیانی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی، کمک به دانش آموزان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی از جمله رویکرد های برگزاری پویش مهرورزی است، گفت: «ایجاد شرایط برابر و مساوی برای تحصیل و شرکت در کلاسهای درس با عنوان عدالت آموزشی و برابر از اهداف آموزش و پرورش است. در این راستا یکی از وظایف و برنامههای آموزش و پرورش، بهره گیری از ظرفیت خیرین و افراد توانمند است تا بتواند به تحصیل و آموزش سایر دانش آموزان نیازمند کمک نمائیم.»
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در پایان ضمن اشاره بر اینکه پای کار آمدن مردم دارالمومنین در کنار مدیران جهادی که همیت برای خادمی ملت شریف دارالمومنین را دارند، ارزشمند و باعث افتخار است، افزود: «همه ما نه تنها در برابر خانواده و فرزندان خود، بلکه در قبال جامعه همسایه، اقوام، همشهری مسئولیم و باید از تمام توان خود برای توانمندسازی دیگران بهره بگیریم.»
شایان ذکر است، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، از مدیریت شهری منطقه که در آستانه ماه مهر برای حضور دانش آموزان به لحاظ اقدامات شهری و مواسات و همدلی تدابیر ویژه اندیشیده، قدردانی کرد.
دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه