کریمیان در آیین آغاز طرح نور چشم؛

طرح «نورچشم» مقدمه اجلاسیه سراسری نماز کشور است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، طرح نور چشم را برنامه‌ای ارزشمند به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس کشور دانست که مقدمه اجلاسیه نماز است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح «نورچشم» مقدمه  اجلاسیه سراسری نماز کشور است

طرح نور چشم همزمان با سراسر کشور، در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس و با هدف فراهم کردن بسترهای ترویج آموزه های دینی بین دانش آموزان، با حضور اصغر باقر زاده؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و‌ پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، جواد بهشتی؛ مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور و محمد امین سالاری پور؛ شهردار منطقه ۱۴ همزمان با سراسر کشور در نوزدهم مهر ماه با همکاری دبیرستان هیئت امنایی ملا محسن فیض کاشانی در مسجد علی ابن الحسین برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان از اهداف اصلی آموزش و پرورش است، گفت: «آموزش و پرورش مفتخر به اجرای اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است. در این راستا به منظور توجه به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی در تربیت دانش آموزان انقلابی، طرح نور چشم با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس کشور برگزار می شود.»

کریمیان یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تربیت تمام ساحتی دانش آموزان برشمرد و گفت: اگر درصدد آن هستیم که تربیت تمام ساحتی انجام شود، بهترین امکان تحقق آن، پیوند میان مدرسه و مسجد است.

وی بهترین و ایده آل ترین مدرسه را مدرسه ای دانست که ارتباط و پیوند مطلوبی با مسجد دارد و تاکید کرد: در آموزش و پرورش شهر تهران، علاوه بر اینکه اهتمام ویژه ای در برگزاری نماز در مدارس خواهیم داشت. می بایست در صدد این باشیم که دانش آموزان را با فضای مسجد و تعالیم عالی اسلامی در این محیط معنوی و ارزشمند آشنا کنیم که در این خصوص تمهیدات و برنامه هایی طراحی و تدوین شده که جشن تکلیف، طرح محراب و طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانه و همچنین طرح «نور چشم»؛ از این دست اقدامات است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه این برنامه مقدمه اجلاسیه سراسری نماز کشور است که امسال با شعار نماز نور چشم برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: «طرح نماز نور چشم من، به منظور حضور مسئولان در نماز جماعت مدارس، آموزش عملی نماز، آشنایی دانش‌آموزان با فلسفه تقلید و مراجع تقلید و پرسش و پاسخ دینی در مدارس همراه با اقامه نماز برگزار عملیاتی می شود. پس از این، همه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در چارچوب طرح «نور چشم» اجرایی خواهد شد. این برنامه تربیتی، نقش موثری در بخش تربیت دانش آموزان بر اساس ساحت های سند تحول بنیادین و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ نماز دارد.»

کریمیان در پایان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش برنامه های متنوعی را در راستای اقامه نماز و نهادینه کردن آن در بین دانش آموزان برنامه ریزی کرده است، گفت: «هر ساله در سراسر کشور، برنامه ها و طرح هایی با هدف گسترش نماز برگزار می شود. طرح نور چشم، آغاز فعالیت های آموزش و پرورش در برگزاری نماز اول وقت است و این طرح در اردیبهشت ماه پایان می پذیرد و امروز آغاز این طرح در سراسر کشور است. امید است همکاران و عوامل اجرایی آموزش و پرورش شهر تهران در برگزاری نماز جماعت مدارس اهتمام بورزند.»

دانش آموزان خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار