حکایتی از عشق و ایثار معلمی در دل محرومیت‌ها؛

اقدامات خیرخواهانه یک مدیر البرزی در کمک به دانش‌آموزان

کرج (پانا) - از خودگذشتگی و مهربانی معلمان همواره الهام‌بخش بوده است این بار آموزگاری از منطقه ساوجبلاغ ایثار و عشق خود به دانش‌آموزان را در اقدامات خیرخواهانه کمک به آنان نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات خیرخواهانه یک مدیر البرزی در کمک به دانش‌آموزان

موسی شریفی، مدیر هنرستان حضرت محمد (ص) محله ملک آباد شهرستان ساوجبلاغ است که رشته تحصیلی او مهندسی رایانه بوده است و به سبب علاقه شخصی که نسبت به تدریس و آموزگاری دارد، به صورت اختیاری اوقات آزاد خود را در کلاس های درس دانش آموزان می‌گذراند.

وی در گفت گو با پانا عنوان کرد: «آموزگاری همواره برایم جذاب و شیرین بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت تدریس برای بنده برقراری ارتباط و تعامل با نسل جوان و گوش سپردن به دغدغه ها، خواسته ها و مسائل عدیده دانش آموزانم در این دوران بسیار حساس و پرتنش جامعه است.» ‌

وی ایثار و عشق آموزگاران را با وجود دغدغه های معیشتی قشر فرهنگی جامعه امری قابل ستایش و تقدیر دانست و اظهار کرد: «به عقیده من در بحث تدریس، فارغ از تمامی صحبت ها و شعارها نیاز است معلمان از خودگذشتگی و ایثار و عشق فراوان نسبت به پیشه خود داشته باشند تا تمام توان و مهارت خود را در اختیار دانش آموزان بگذارند. علاوه بر این ها آموزگاران دغدغه مند همچون والدی دلسوز دانش آموز را مورد الطاف بی منت و صمیمانه خود قرار داده و فرقی میان دانش آموز و فرزند خود قائل نمی‌شوند و در آموزش، تعلیم و تربیت آنها از هیچ چیز دریغ نخواهند کرد.»

شریفی در طول دوران مدیریت و تدریس خود اقدامات فداکارانه فراوانی در راستای کمک به دانش آموزان و خانواده آنها به انجام رسانده است و رنگ و بویی تازه به مهر و محبت معلمی بخشیده است. وی با هزینه شخصی خود اقدام به درمان چند دانش آموز، خرید و تهیه لوازم التحریر و اقلام مورد نیاز دانش آموزان و خانواده هایشان کرده است و از هر طریقی در صدد کمک روانی، مالی و عاطفی به آنها بوده است.»

وی ماجرای کمک خود به دانش آموزان را اینگونه روایت کرد: «در نقطه آغاز تدریس خود به خوبی متوجه محرومیت ها، نیازمندی ها و مشکلات دانش آموزان و خانواده هایشان بودم. من دانش آموزان را همچون فرزندان خود می دیدم و از دید یک والد، فرزندان او لایق بهترین ها هستند. بنابراین در کنار همکاران و دوستانم در منطقه توانستیم با مشارکت و همکاری یکدیگر و تا آنجا که در توانمان بود، بچه ها و خانواده هایشان را یاری کنیم و آنها را در شرایط دشوار و بعضا در حوزه مشاوره تحصیلی، خانوادگی و در مسائل درمانی و مداوای بیماری تنها نگذاریم. همچنین کوشش کردیم تا آنها را در مسیر پرورش و یادگیری تا رسیدن به زمان فارغ التحصیلی همراهی کنیم.»

این آموزگار با بیان اینکه والدین و خانواده ها همواره در این مسیر مشوق او و سایر همکارانش بوده اند افزود: «والدین دانش آموزان در طی این مسیر بسیار قدردان بوده اند و خوشبختانه واکنش آنها به اقدامات انسان دوستانه ای که در راستای کمک به دانش آموزان صورت می‌گرفت، همواره مثبت و انگیزه‌بخش بوده است. همین موضوع موجب انرژی مضاعف من و همکارانم جهت پیشروی در این مسیر شد.»

شریفی، نقش معلم را در آینده دانش آموزان بسیار تعیین کننده و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: «معلمان هم به عنوان اسوه و الگوی برتر و هم از نظر هدایت و مشاوره های صحیح و کمک کننده تحصیلی و عاطفی بدون شک در زندگی دانش آموزان نقشی تعیین کننده دارند و در آینده آنان نیز بسیار اثرگذار هستند. میزان این اثرگذاری به حدی است که مطمئنا مسیر زندگی دانش آموز را تغییر خواهد داد و او را به سمت سعادت و موفقیت سوق می‌دهد.»

وی معتقد است یک دست و همراه بودن همه عوامل یک مدرسه، اعم از آموزگاران و دبیران، کادر اداری و آموزشی و تلاش بی وقفه و بی منت آنان در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان حیاتی ترین رویکرد یک مدرسه است. به گونه ای که انرژی و توان معلمان نیز به نحو الهام بخشی سبب ایجاد محیطی شاد و مفرح در کلاس درس می شود و فارغ از صحبت ها و آموزش های خالی از احساسات که در قالب چارچوب های خشک و رسمی تعیین شده صورت می‌گیرد ، این بار کلاسمان را به فرصتی برای تجربه ایثار، عشق و نشاط مبدل کنیم.»

مدیر هنرستان محمد (ص) در پایان یادآوری کرد: «امید است تمامی دانش آموزان ما که آینده سازان این مرز و بوم و امیدان فردای این میهن هستند بتوانند در محیطی عاری از تنش و مشکلات جامعه و خانواده خویش فقط و فقط دغدغه آموزش، تربیت و پرورش استعدادهایشان را داشته باشند. چرا که بی شک پیشرفت و آینده روشن هر جامعه در گرو تربیت دانش آموزان ساعی و موفق و شاد خواهد بود.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار