رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان میاندورود:

میاندورود یک شهرک صنعتی، مظلوم و ورشکسته است

میاندورود (پانا) - رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان میاندورود، این شهرستان را یک شهرک صنعتی، مظلوم و ورشکسته شده عنوان کرد ‌که نفس‌های آخر را می‌کشد و نیاز به اعتبارات و توجه ویژه‌ای دارد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
میاندورود یک شهرک صنعتی، مظلوم و ورشکسته است

مسلم خائفی جامخانه اظهار کرد: بخش مرکزی میاندورود ۴۰ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد و ۲۵ روستا در بخش مرکزی وجود دارد.

رئیس شورای بخش مرکزی میاندورود گفت: میاندورود با دارا بودن بیش از 9 کیلومتر ساحل، برخورداری از جنگل، همجواری با خط ریلی، نزدیکی با فرودگاه بین المللی دشت ناز و قرار گرفتن در مسیر جاده تهران - مشهد، ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد که با استفاده بهینه از آنها می توانیم گردشگری توریسم را ترویج دهیم.

خائفی شهرک صنعتی فولاد البرز ایرانیان، کارخانه تخته سه لای شهید رجایی میاندورود، شرکت نکا چوب و کارخانه کشت و صنعت غنچه از ظرفیت های بزرگ اقتصادی میاندورود دانست.

وی بیان کرد: کشت و صنعت غنچه بعد از جراحی اقتصادی اخیر، مشکل روغن کشور را تا حدود 2 هزار تن رفع کرد. شرکت نکا چوب نیز، زمانی 4 هزار نیرو داشت که اکنون مجموعا 700 نیروی مستقیم و غیرمستقیم دارد.

خائفی ادامه داد: نیاز است خط تولید نکاچوب که بیش از 60 سال عمر دارد به‌روزرسانی شود و تحقق این مهم نیاز به تزریق اعتبارات دارد.

این کارخانه ظرفیت اشتغال بیش از هزار نفر را دارد

مسلم خائفی با بیان اینکه شرکت فولاد البرز و روغن غنچه نیز هر کدام حدود 500 نفر نیرو دارند، افزود: متاسفانه کارخانه غنچه چندین مرحله تعدیل نیرو داشته اما در دولت سیزدهم با بکارگیری شیوه مدیریتی جدید و استفاده از متخصصان بومی شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

رئیس شورای بخش مرکزی میاندورود با اشاره به ظرفیت های گردشگری میاندورود، اظهار کرد: زیرساخت ها در این حوزه فراهم است و نیاز به اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات دارد.

وی گفت: در حوزه کشاورزی و شالیزاری نیز متاسفانه نگاه ها به سمت افزایش راندمان و کشاورزی پیشرفته نیست، اگر چه تلاش هایی انجام شد اما همچنان مشکل آب برای شالیزارها و تولیدات سیاه‌ریشه وجود دارد و انتظار می‌رود جهاد کشاورزی که پایه کار است، برای افزایش راندمان محصولات در شهرستان، تلاش بیشتری کند.

رئیس شورای بخش مرکزی میاندورود با عنوان اینکه فقط روستای جامخانه 4 هزار هکتار زمین دارد، گفت: این روستا 50 درصد گندم شهرستان را تامین می کند.

رئیس شورای بخش مرکزی میاندورود آب شرب، پسماند و بیکاری را سه مساله و مشکل اساسی میاندورود شمرد و گفت: در موضوع آب شرب، احداث سد فینسک تهدیدی بزرگ برای ساری و میاندورود است. با خشک‌سالی‌های اخیر، سطح آب به حدی نگران کننده پایین آمده و احداث سد و انتقال آب به استان مجاور به مسائل آن خواهد افزود.

خائفی جامخانه تصریح کرد: پروژه آب شرب روستای جامخانه با اعتباری بالغ بر 3.5 میلیارد تومان هزینه دولتی و حدود 2 میلیارد تومان کمک خیرین و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید

خائفی ادامه داد: برای رفع مساله پسماند سه راه حل افتتاح زباله‌سوز ساری، انتقال به گلستان و تفکیک از مبدا و فروش آن وجود دارد. تفکیک از مبدا نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و کاری زمان‌بر است.

وی با عنوان اینکه پروژه بیمارستان میلاد نور با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در دست اجراست و نیاز به تزریق مالی دارد، گفت: میاندورود بیمارستانی ندارد یک مجموعه آشوری وجود دارد که مجموعه خصوصی است و 13 میلیارد بابت ساخت آن هزینه شد.

وی بیان کرد: مسائل میاندورود زیاد است، اما خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی به ویژه استاندار و فرماندار محترم، بخشداران، نمایندگان مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی شوراها و دیگر مسئولان، اقدامات خوبی با هدف گسترش گردشگری و کشاورزی در حال انجام است.

دانش آموز خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار