فرماندار میاندورود:

از مهمترین مشکلات شهرستان تأمین آب شرب و کشاورزی است

از شهرستان‌های مجاور خدمات می‌گیریم

میاندورود (پانا) - فرماندار میاندورود تاکید کرد این مناسب نیست که بعد از گذشت بیش از یک دهه از شهرستان شدن میاندورود، هم اکنون چندین چاه تامین آب شرب از مدار خارج شده‌ و تامین آب شرب و کشاورزی از معضلات این شهرستان شده است.

کد مطلب: ۱۲۸۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
از مهمترین مشکلات شهرستان تأمین آب شرب و کشاورزی است

علی طالبی، در جلسه شورای اداری شهرستان در حضور مدیران ادارات و معاون توسعه و مدیریت منابع استان مازندران بیان کرد: شهرستان میاندورود در سال ۸۹ از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد. ۶۰ هزار نفر جمعیت، ۲شهر و ۲ بخش دارد. حدود ۵۰۰ کیلومتر هم وسعت شهرستان ماست. سند افتخار ما ۲۲۸ شهید سرافراز هستند که این شهرستان تقدیم انقلاب و ایران کرده است.

وی افزود: ۱۱ واحد تولیدی و صنایع داریم که بعضاً در سطح کشور هم مطرح هستند، مثل شرکت فولاد ایرانیان، کشت و صنعت غنچه، شرکت نکا چوب و ...
شغل غالب مردم شهرستان میاندورود کشاورزی است و حدود ۳۳ هزار هکتار زمین کشاورزی داریم.

فرماندار میاندورود گفت: در رابطه با راه‌ها، شهرستان ما هم دارای راه آبی(دریا)، هم راه آهن، هم فرودگاه و هم جاده است که ما به اصطلاح به آن ۴ خط طلایی می گوییم. جنگل بکر و زیبایی را هم در شهرستان داریم.
۹ کیلومتر ساحل داریم که الحمدلله ساحل ما آزاد است، دنبال سرمایه گذار هم هستیم تا از این ظرفیت بهره بهتر و بیشتری ببریم.

وی ادامه داد: از مهمترین مشکلات شهرستان ما ضعف زیرساخت‌ها، مشکلات پسماند و زباله، مشکل آب شرب و کشاورزی است؛ مثلا در همین ایام چندین چاه تامین آب شرب از مدار خارج شدند و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای اداره آب و بقیه همکاران موفق شدیم دو چاه را وارد مدار کنیم. برای تامین آب کشاورزی ما از سد شهید رجایی استفاده می‌کنیم که البته حدود ۹۰ کیلومتر فاصله وجود دارد تا آب به انتهایی ترین روستاهای ما هم برسد.

علی طالبی اظهار کرد: ‏محور توسعه هر شهرستان راه ها هستند. بعضی از جاده های ما حدود ۳۰ سال پیش آسفالت شدند و طبیعتا دوباره نیاز به روکش و ترمیم دارند، به همین جهت آقای رئیس جمهور در سفر خود به مازندران اعتبار خوبی برای این شهرستان در نظر گرفتند؛ مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان برای سه سال. من تشکر ویژه دارم از ایشان که عدالت را برقرار کردند.

وی در پایان اضافه کرد: ما در شهرستان ۲۲ اداره مستقل داریم، ولی ۱۰ تا از ادارات ما حالت نمایندگی دارند امیدواریم که با کمک استاندار و دیگر مسئولین ادارات را با هدف تسهیلات بهتر در خود شهرستان به شکل اداره مستقر کنیم. برخی ادارات را هم اصلاً در شهرستان نداریم و از ادارات ساری یا نکا باید استفاده کنیم، این واقعا مناسب نیست که بعد از گذشت بیش از یک دهه از شهرستان شدن میاندورود هنوز در برخی موارد متکی به شهرستان های مجاور باشیم. از جمله این ادارات بنیاد مسکن، هلال احمر و گردشگری هستند که اولویت های ما برای ایجاد در شهرستان هستند.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار