سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱:
تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و حصول نتایج مطلوب، منوط به مدیریت اثربخش است
تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در پیامی خطاب به فرهنگیان منطقه، تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و حصول نتایج مطلوب را، منوط به مدیریت اثربخش معرفی کرد و راهبری کارآمد مدیران را از عناصر تحقق ماموریت آموزش و پرورش عنوان کرد.
شهریار خواجه صالحانی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ گفت: در سند تحول بنیادین نظام مقدس آموزش و پرورش، مدرسه اصلی ترین رکن تعلیم و تربیت و جلوه ای از حیات طیبه و کانون عرضه خدمات و فرصتهای تربیتی است که فعالیت آن منجر به پرورش صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، اجتماعی، زیستی و در نتیجه حصول کمال و تعالی متربیان خواهد شد.
وی افزود: اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه و بهسازی زندگی فردی و اجتماعی، موجب شده است که جامعه و به ویژه اولیای دانش آموزان، مدرسه را محیطی رشد دهنده و پویا و زمینه ساز اصلی شکوفایی و پرورش استعدادهای فطری و خدادادی فرزندانشان انگاشته و اغلب، فعالیتهای تربیتی مدرسه را مقدم بر سایر عوامل موثر در تربیت بدانند.
وی در ادامه گفت: در این راستا توجه به این نکته ضروری است که تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش و حصول نتایج مطلوب، منوط به مدیریت اثربخش است و شرط اول رسیدن به کیفیت بالاتر در نتایج تربیتی و آموزشی، علاوه بر کارآمدی و توانمندی مربیان، داشتن هدف، انگیزه، تدبیر و خلاقیت مدیران در این سیستم بوده و راهبری کارآمد وی یکی از عناصر تحقق ماموریت آموزش و پرورش است.
خواجه صالحانی عنوان کرد: خداوند متعال را شاکرم که فرصت خدمت در قلب ایران و محیطی آراسته به انفاس قدسی بزرگ معلم چهل سال اخیر، مقام معظم رهبری را به ما هدیه داد. همچنین بسیار خرسندم که توفیق مضاعف خدمت در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی، فرصت مناسبی برای خدمت صادقانه همراه با روحیه جهادی را در بدنه مدیریتی کشور فراهم کرد تا با همدلی و همکاری صمیمانه، ضمن پاسداشت این غنیمت الهی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت تلاش کنم.
وی تأکید کرد: در این مسیر مهم با تاسی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری، برنامه تحولی دولت معزز، برنامه تحولی وزیر آموزش و پرورش، رعایت اصول عدالت محوری، انقلابیگری، مردمداری، پاکدستی و فساد ستیزی، قانون مداری، عنایت به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، سیاستهای کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین، توجه ویژه به موارد ده گانه مورد تاکید است.
سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در ادامه از موارد ده گانه نام برد و گفت: ۱- تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلم و تلاش برای ارتقای منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی معلمان ۲- مدرسه مداری و بالاخص توجه به ارتقای نقش مدرسه بهعنوان کانون تربیتی محله ۳- ارتقای کیفیت برنامه های آموزشی و پرورشی ۴- افزایش نشاط و شاداب سازی مدارس ۵- تشویق و ترغیب همکاران به استفاده ار روشهای نوین در تدریس ۶- کیفیت بخشی به بهداشت مدارس و دانش آموزان با نظارت مستمر و دقیق ۷- توجه ویژه به ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی در تعلیم و تربیت با برگزاری محافل انس با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ۸- افزایش مشارکت معلمان، دانش آموزان و اولیا در اداره امور مدرسه با مردمیسازی و ایجاد جو صمیمی بین عوامل مدرسه، خانواده و اجتماع ۹- جوانگرایی و ایجاد ثبات در مدیریت با زمینهسازی برای حضور فعال و مؤثر نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی و مشورت خواهی مطلوب از فرهیختگان، صاحبنظران و پیشکسوتان در تصمیمگیریها ۱۰- اجرای دقیق قوانین، مقررات و بخشنامههای ابلاغی با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک متعلق به آموزش و پرورش، مولدسازی آنها و پیشگیری از فساد در همه انواع آن از جمله موارد مهم است.
خواجه صالحانی در پایان، توفیق روز افزون یکایک همکاران گرامی در انجام کلیه وظایف، با عزمی صادقانه و تلاشی مضاعف برای رسیدن به هدف غایی و مقدس نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش ایران اسلامی و تربیت دانش آموزان آراسته به مراتبی از حیات طیبه را از خداوند منّان مسألت کرد.
ارسال دیدگاه