نماینده ولی فقیه و امام جمعه فیروزکوه:

ایجاد حس هویت، شخصیت و کرامت در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم معلمان است

فیروزکوه( پانا)_ امام جمعه فیروزکوه در ویژه‌برنامه ولادت امام رضا( ع) که در نمازخانه اداره آموزش و پرورش برگزارشد، گفت یکی از رسالت‌های مهم معلمان این است که در کنار آموزش، به دانش‌آموز احساس شخصیت، هویت و کرامت دهند.

کد مطلب: ۱۲۸۶۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد  حس هویت، شخصیت و کرامت در دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم معلمان است

حسن حیدری، امام جمعه فیروزکوه گفت: مقوله تربیت مقوله‌ای بسیار مهم است؛ گاه ما نسبت به خودمان با دیگران کم توجه هستیم در حالیکه انسان موجودی پیچیده است. هر موجودی در این جهان به تربیت نیاز دارد حتی یک گیاه هم به تربیت نیازمند است اگر ضروریات رشد گیاه، آب، خاک مناسب و هوا به آن نرسد پژمرده می‌شود انسان که به طریق اولی به تربیت نیاز دارد. تربیت نه تنها از زمان تولد بلکه از مدت‌ها پیش از متولد شدن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: تربیت از سن ۷ سالگی شروع می‌شود بعضی افراد در مواجهه با این روایت که فرزند تا ۷ سالگی امیر است تصور می‌کنند که فرزند را تا این سن باید رها کرد در حالیکه این برداشت نادرست است مگر امیر نیاز به تربیت ندارد؟ تربیت در این سنین باید مطابق با شرایط خود است تا قبل از ۷ سالگی عمده تربیت بر عهده پدران و مادران است و بعد از ۷ سالگی نقش معلمان ما در تربیت بسیار مهم است.

حیدری درباره هویت‌بخشی به دانش‌آموزان بیان کرد: یکی از رسالت‌های مهم معلمان عزیزمان این است که در کنار آموزش، به دانش‌آموز احساس شخصیت، هویت و کرامت دهند؛ دانش‌آموز با احساس شخصیت، هویت و کرامت می‌تواند در جامعه نقش‌آفرین بوده و آینده درخشانی داشته باشد اما اگر شخصیت فرزند خرد شود هر اشتباهی ممکن است از او سر بزند، همانطور که امام علی (ع) فرمودند کسی‌که احساس کرامت کند هیچ‌گاه خود را آلوده نمی‌کند؛ همچنین امام هادی ( ع) فرمودند از شر کسی‌که نزد خود بی‌ارزش باشد و احساس هویت و کرامت نکند ایمن نباش، لذا امروزه روانشناسان معتقدند بسیاری از رفتارهای نابهنجار ریشه در پایین بودن عزت‌نفس دارد.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه با اشاره به داستان ادیسون و تاثیر مادرش به‌عنوان مربی بر آینده گفت: با احساس کرامت دادن است که می‌توانیم شاهد خدمات ارزنده انسان باشیم و معلمان ما در مدارس با احساس هویت و کرامت دادن به دانش‌آموزان می‌توانند انسان‌هایی مفید و دانشمند همچون شهید تهرانی‌مقدم‌ها وشهید شهریاری‌ها تربیت کنند؛ آن چیزی که برای دانش‌آموزان می‌ماند و در آینده‌شان تأثیر زیادی دارد احساس هویت است.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار