در آیین هفته سلامت منطقه ۱۳ مطرح شد:

سلامت جسم و روان دانش آموزان در مدارس اولویت است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳، سلامت جسم و روان دانش آموزان را در اولویت دانست و در هفته سلامت، به تعامل نزدیک آموزش و پرورش با مرکز بهداشت در نظارت بر اجرای موضوعات روز شمار هفته سلامت تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سلامت جسم و روان دانش آموزان در مدارس اولویت است

علی امیری؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته سلامت با اشاره به فعالیت های حوزه سلامت گفت: در این دو سال اخیر با توجه به شرایط سخت گسترش ویروس کرونا از نظر جسمی و چه از لحاظ روانی مشکلاتی ایجاد شده، اولویت اهمیت به سلامت دانش آموزان و وضعیت بهداشت مدارس در آموزش و پرورش از اتفاقات مثبتی بود که در این شرایط در مدارس ایجاد شد.

وی با توجه به اولویت سلامت دانش آموزان و همکاران افزود: حوزه سلامت، حوزه گسترده‌ای است که سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و همکاران را شامل می شود و چون تحمل و تاب آوری دانش آموزان و همکاران در دوران پسا کرونا نسبت به قبل از شیوع آن تغییر کرده، مدیران مدارس با کمک مشاوران، مراقبان سلامت و متخصصین، با حساسیت نسبت به این موضوع، در تلاش هستند که آسیب های وارده در این دوران را کاهش دهند.

وی با توجه به روز شمار هفته سلامت گفت: در هفته سلامت به موضوعات مهمی از قبیل توجه به محیط زیست اشاره شده که در سند تحول بنیادین هم به این موضوع تأکید شده است و خوشبختانه حفظ محیط زیست با توجه به گستردگی آموزش و تبلیغات در بین مردم کشور ما تبدیل به یک فرهنگ شده و اکثریت برای حفظ و بقای آن تلاش می کند.

امیری در پایان گفت: مراقبین سلامت نقش مهمی در سلامتی دانش آموزان دارند. امیدوار هستیم در سال آینده با ورود نیروهای جدید، مراقبین سلامت بیشتری برای بهداشت مدارس منطقه در نظر گرفته شود.

جمیله قرائی؛ کارشناس مسئول بخش جوانان و نوجوانان مرکز بهداشت شرق تهران، ضمن تبریک هفته سلامت و خداقوت به مراقبین سلامت و مدیران مدارس که در این دوران نفس‌گیر، گام به گام و بدون خستگی با مرکز بهداشت شرق همراه بودند، گفت: منطقه ۱۳ تنها منطقه‌ای است که در شرق تهران، تمامی مدارس منطقه را در سامانه سلامت ثبت کرده است. این سامانه در آینده با توجه به اطلاعاتی که از طرف مدرسه وارد می شود مشکلات به راحتی شناسایی و پیگیری خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه ۱۳، تک رقمی شده اما این دلیل بر این نیست که رعایت پروتکل های بهداشتی را در مدارس کنار بگذاریم بلکه به همان صورت، با توجه به ویروس گوارشی جدیدی که در مدارس شایعه شده، دانش آموزان و معلمان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر معرفی منطقه ۱۳ به عنوان شهر سالم ادامه داد: علاوه بر فعالیت خانه مشارکت در مرکز بهداشت شرق تهران که در جهت کاهش مشکلات دانش آموزان و با همکاری ارگان‌های مختلف در منطقه ۱۳ در حال اجراست، برنامه دیگری برای سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده که در این خصوص، پزشک متخصص در ستاد مرکز بهداشت شرق تهران مستقر می شود تا با همکاری مدیران مدارس و اطلاع رسانی مناسب، به معاینه دانش آموزان این منطقه بپردازد.

قرایی با تأکید بر عدالت در سلامت و اجرای برنامه های مختلف با توجه به روز شمار هفته سلامت، به نقش مهم مردم، مسئولین و سمن ها در سلامت افراد در این دو سال اخیر، موضوع سوانح و حوادث در مدارس و مشکلات اضافه وزن و چاقی دانش آموزان اشاره کرد و گفت باید با همکاری همه ارگان ها احساس مسئولیت بیشتری نسبت به دانش آموزان داشته باشیم.

هادی انجمن؛ کارشناس بهداشت منطقه ۱۳ از مسئولین مرکز بهداشت شرق و هلال احمر که صمیمانه با آموزش و پرورش همکاری داشتند، تشکر کرد. وی فعالیت های انجام شده مربوط به طرح دادرس و مراقبین سلامت در منطقه ۱۳ را عنوان کرد و از همکاران درخواست کرد برای سال آینده با همفکری هم در خصوص سلامتی دانش آموزان برنامه های بهتری ارائه شود.

در پایان مراسم، از مراقبین سلامت و مدیرانی که در طرح دادرس منطقه ۱۳ همکاری داشتند توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه تقدیر شد.

​​​​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار