معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در جمع معلمان فیروزآباد:

ردیف اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای ورزش دانش‌آموزی کشور تصویب شد

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تصویب ردیف اعتبار حدود 2 هزار میلیارد تومانی برای حوزه ورزش دانش‌آموزی کشور خبر داد و گفت می‌توان اقدامات ارزنده‌ای در این راستا انجام داد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ردیف اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی برای ورزش دانش‌آموزی کشور تصویب شد

صادق ستاری فرد در سفر به شهرستان فیروزآباد استان فارس در جشن سپاس معلم این شهرستان، با اشاره به بخشی از سند تحول بنیادین و کاربرد کلیدواژه مدرسه کانون پیشرفت محله در این سند، گفت: این کلیدواژه نباید در سند تحول بعد از 10 سال خاک بخورد و در این راستا باید تمام زیرساخت‌ها و تمام منابع در اختیار مدرسه و معلم قرار بگیرد تا بتوانیم هم دانش‌آموز سالم، صالح، دانا و توانا تربیت کنیم و هم به جامعه محلی و به طور کلی به کشور خدمت کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدرسه را آغازگر تمام تحولات و پیشرفت‌ها دانست و افزود: سیاست دیگر آموزش و پرورش توجه به خط مقدم تحول و توجه به میدان تحول یعنی مدرسه است؛ مدرسه برای اینکه بتواند محور تحول باشد باید رضایت‌مندی شغلی از طریق اجرای نظام رتبه‌بندی در آن تامین شود.

وی افزود: نقش و اهمیت معلم در تربیت فرزند و نسل به گونه‌ای است که امام خمینی (ره) همه سعادت و شقاوت جامعه را برگرفته از مدرسه می‌داند که کلید این مدرسه دست معلم است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به آثار شهید مطهری اشاره کرد و گفت: یک معلم هم خودش و هم آثارش می‌تواند انسان ساز باشد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه معلم مطالبه‌گر، تکلیف‌گرا و مسئولیت‌پذیر است و در قبال سرنوشت جامعه مسئول است، گفت: آموزش و پرورش و مدرسه، مولد سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و انسانی است و معلم بر اساس فطرت پاک و خداجویانه خود نمی‌خواهد و نمی‌تواند مخرب سرمایه اجتماعی باشد.

وی گفت: امام خمینی(ره) در جمله‌ای نقش و اهمیت معلمی را بسیار بالاست و مهمتر از نقش، مسئولیت معلم در قبال اداره جامعه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در خصوص مدرسه سازی همراهی خیرین و دستگاه‌های انقلابی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، قرارگاه خاتم و... برای ارتقای کیفیت نظام آموزشی پای کار هستند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه تغذیه دانش‌آموزی برای مناطق محروم بعد از 10 سال شروع خواهد شد و با بیان اینکه که یک هزار و 150 میلیارد تومان برای موضوع تغذیه دانش‌آموزی پیش‌بینی اعتبار شده است گفت: در این راستا در یکی از مناطق بصورت آزمایشی موضوع تغذیه دانش‌آموزی اجرا شد و تا سال تحصیلی مهرماه برای 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز مناطق محروم موضوع تغذیه دانش‌آموزی را بتوانیم پوشش دهیم.

وی گفت: اعتقاد داریم اگر رضایتمندی شغلی معلمان محقق شود به کیفیت آموزشی و پرورشی حتما نایل خواهیم شد، پس به دنبال رضایت شغلی معلمان هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: در این راستا در صدد هستیم حقوق و مطالبات به حق معلم را بدون واسطه از زبان گویای معلم بشنویم و اجرایی کنیم.

ستاری فرد ادامه داد: ما یک دستگاه عظیم با یک میلیون کارمند هستیم که هرکدام از ما می‌توانیم تریبونی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت باشیم تا نشان دهیم آموزش و پرورش مولد سرمایه اجتماعی است.

وی گفت: رتبه بندی را در اختیار خود معلمان قرار دادیم و اعضای هیات ممیزه مشخص می‌کند که هر معلم در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد و ما هرگز به دنبال این نیستیم که کانون‌های ارزیابی و صنفی ایجاد کنیم تا معلم ارزیابی شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: بنابراین مدیر مدرسه و مدیر منطقه محرم نظام آموزش و پرورش است، پس اوست که تعیین می‌کند معلمینش چه شایستگی و توانایی‌هایی دارد و این نیازمند تبیین است.

ستاری فرد ضمن تاکید بر عدالت تربیتی گفت: عدالت تربیتی یعنی توزیع اعتبارات را نه از مرکز بلکه از مناطق مرزی و محروم و روستایی که کمترین امکانات آموزشی، بهداشتی، ورزشی، تفریحی و خدماتی دارند شروع کنیم.

وی گفت: در استان فارس ایجاد حدود 80 فضای ورزشی جدید و تعمیر حدود 50 فضای ورزشی گذشته و مجموع بهینه سازی 130 فضای ورزشی با پیگیری‌های مجدانه مدیرکل انجام گرفت.

در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان نمونه این شهرستان تقدیر شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در بدو ورود خود به شهرستان فیروزآباد در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدای فرهنگی و دانش‌آموز ادای احترام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار