عضو شورای دانش‌آموزی دبیرستان شهدای اقتدار:

‌شورای دانش‌آموزی راهی برای رسیدگی به نظرات همه دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - رئیس شورای دانش‌آموزی مدرسه شاهد شهدای اقتدار ملارد، برقراری گروه شورای دانش‌آموزی را راهی برای افزایش حس مشارکت، همدلی و همدردی بین دانش‌آموزان دانست و گفت شورا می‌تواند نماینده دانش‌آموزان مدرسه برای بررسی نظرات همه دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
‌شورای دانش‌آموزی راهی برای رسیدگی به نظرات همه دانش‌آموزان است

در تقویم جمهوری اسلامی ایران نهم اردیبهشت روز شورا نامگذاری شده است و آشنایی با شورا، قوانین و وظایف آن می‌تواند عاملی موثر، برای تشویق دانش‌آموزان جهت نام‌نویسی در انتخابات مدارس باشد.

مریم زندیه رئیس شورای دبیرستان شاهد شهدای اقتدار دوره متوسطه دوم آموزش پرورش شهرستان ملارد، بیان کرد: شورای دانش‌آموزی راهی برای افزایش حس مشارکت، همدردی و همدلی بین دانش‌آموزان و راهی برای ارتباط دانش‌آموزان با کادر آموزشی و مدیریت مدرسه است.

وی در جواب این پرسش که شورا چه تعریفی دارد، پاسخ داد: شورا، گروهی است که در انتخابات دانش‌آموزی با اکثریت آرا به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان به ترتیب در جایگاه‌های رئیس شورا، نماینده شورا، عضو اصلی و علی‌البدل انتخاب می‌شود.

زندیه در پاسخ به این سوال که وظایف یک شورا چیست، بیان کرد: یک شورا باید رسالت خود را به خوبی اجرا کند حرف‌ها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگر دانش‌آموزان را گوش کند و به آنها احترام بگذارد، همچنین باید اقداماتی برای برگزاری جشن و هیئت در مراسمات مختلف مثل ولادت‌ها و شهادت انجام دهد و پیشنهاداتی از قبیل برپایی کتابخانه، بازارچه و نمایشگاه به مدیریت مدرسه ارائه دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که اهداف مدارس برای تشکیل شورای دانش‌آموزی چیست، اظهار کرد: ایجاد روابط دوستانه، افزایش قدرت گفت‌و‌گو و رسیدگی به مشکلات و پیشنهادات همه دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای دانش‌آموزی است.

زندیه بیان کرد: هدف کلیه مدارس برقراری نظم و آرامش و ایجاد فضایی آرام برای تحصیل آینده‌سازان کشور است، باتوجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان مدارس زیاد است باید به نظرات همه دانش‌آموزان احترام گذاشت و آنها را اجرا کرد، شورای دانش‌آموزی به نمایندگی از تمامی دانش‌آموزان مدرسه نقش بسیار مهمی در ایجاد این فضای آرام و آماده برای تحصیل نوجوانان دارد.

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار