مدیر هنرستان مبتکران رودهن:
درک مفاهیم اشتغالزایی، خودکفایی و کارآفرینی به معنای موفقیت کار هنرستان است
رودهن(پانا) - مدیر هنرستان مبتکران رودهن، درک و فهم مفاهیمی چون اشتغالزایی، خودکفایی، کارآفرینی توسط دانشآموزان در هنرستانها را به معنای موفقیت اقدامات تربیتی و آموزشی این مدارس معرفی کرد.
مژگان جعفر، مدیر هنرستان مبتکران رودهن در هفته مشاغل در گفت و گو با پانا بیان کرد: «هنرستانها قطب و مرکز مفاهیم کارآفرینی و اشتغالزایی در آموزش و پرورش و تربیت نسلی مجهز به این مفاهیم هستند که اگر مورد توجه بیشتری قرار بگیرند قطعا تحقق اهدافشان در مسیر بالندگی و رشد اقتصادی کشور، بدون مانع و تکاملیافتهتر میسر خواهد شد.»
وی افزود: «دانشآموز هنرستانها نیازمند به تشویق و بها دادن در زمینه فعالیتهای خود هستند، بنابراین ضروری است ما که در جایگاه تعلیم و تربیت قرار داریم، بسترهای تشویقی و امیدواری به آینده را برایشان فراهم کنیم تا به این درجه از آینده نگری برسند که میتوانند بدون وابستگی و با همت و اراده خودشان در مسیر تولید و کارآفرینی و خلاقیت شغلی قرار بگیرند و آینده ساز زندگی و رفاه اجتماعی و اقتصادی خود باشند.»
جعفر، همچنین اظهار کرد: «هنرستان مبتکران در هفته مشاغل اقدام به برگزاری نمایش لباس برای هنرجویان گروه خیاطی به صورت زنده و مزون لباس و برگزاری نمایشگاههای مختلف هنری در گروهها و رشتههای دیگر هنرستان از جمله هنرهای دستی، نقاشی، طراحی، عکاسی، رشتههای معماری و طراحی داخلی، رشتههای شبکه و نرمافزار، طراحی سایت و برنامهنویسی، گرافیک و تصویرسازی و جلوههای ویژه و چهرهسازی و غیره کرد که این برنامهها باعث ایجاد شور و نشاط وصف ناپذیر در این هنرستان و بین دانشآموزان شد و گذشته از آن بسیار مورد استقبال قرار گرفت.»
مدیر هنرستان مبتکران در ادامه تصریح کرد: «تفکر عامیانه غلط و نادرستی که نسبت به جایگاه آموزشی هنرستانها در جامعه و متاسفانه حتی ناخودآگاه در بطن آموزش و پرورش وجود دارد، آسیب پنهان و مخربی است که به سمت این دانشآموزان و در سطح وسیعتر به سمت اقتصاد و ایجاد روحیه کارآفرینی، هنر و اقدامات عملی در جامعه، روانه میشود، وقتی دانشآموز از همهجا و رشتههای مانده، به سمت هنرستان سوق داده میشود، این همان آسیب پنهان و غیرمستقیمی است که تعلیم و تربیت خواسته و ناخواسته بر خود متحمل میکند و قطعا آثارش در جامعه نمایان خواهد شد.»
وی در تکمیل صحبت هایش اذعان کرد:«هر زمان که دانشآموز براساس علاقمندیها، استعدادها و تواناییها و سنجش درست این موارد در مشاورههای تحصیلی به سمت هنرستان هدایت تحصیلی شود، آموزش در هنرستان کارشناسانه و با چشماندازی اقتصادی، خودکفایی، استقلال و رفاه در مسیر توسعه و رشد قرار خواهد گرفت.»
در پایان گفتگو، مژگان جعفر مدیر این هنرستان خاطرنشان کرد: «وقتی ما در هنرستانها به بهانههای مختلف از جمله همین هفته مشاغل که نقطه عطف فعالیتهای هنرستانها در طول سال تحصیلی است درصدد ایجاد زمینهها و شرایطی باشیم که دانشآموز ما بفهمد و درک کند که در آینده، بسیار وسیعتر و گستردهتر میتواند در این مسیر قرار بگیرد و زندگی خود را بسازد، یعنی هنرستان، بار آموزشی و معنایی خود را به سرمنزل مقصود کامل رسانده و موفق عمل کرده است.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه