رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

اعتقادات و سبک زندگی اسلامی ما مورد هجمه دشمن قرار گرفته است

تبریز (پانا) - رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن اشاره به نقشه‌های دشمنان، توطئه آن‌ها را تلاش برای از بین بردن اعتقادات و سبک زندگی اسلامی مردم ایران دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۳۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اعتقادات و سبک زندگی اسلامی ما مورد هجمه دشمن قرار گرفته است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی فقیه در محفل انس با قران با حضور حافظان برتر قرآن آذربایجان شرقی ضمن تبریک ایام رحمت و نورانی این ماه گفت: ما در شرایطی قرار گرفتیم که فرهنگ و اعتقادات ما مورد هجمه دشمنان واقع شده است و اعتقادات، دین و سبک زندگی اسلامی ما مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمنان ما دیدند که با گذشت ۴۰ سال و اندی از انقلاب، کسانی که معتقد و یک عقیده استوا و صاحب ایمان مستقر هستند هیچ چیز آنها را متغیر نمی‌کند. آنها دیدند که اداره کنندگان هشت سال دفاع مقدس آنهایی هستند که اهل نماز، قرآن و اهل مسجد هستند ولذا شرایط سخت تحریم را تحول کردند.

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اسیران ما به مدت های مختلف در دوران اسارت قرار پیدا کردند اما از اعتقاد دست بر نداشتند. آن ها همان آدم‌هایی هستند که صاحب دین و فرهنگ اصیل هستند و دشمنان متوجه شدند که این انسان‌ها تا پای جان از سرزمین، ناموس و کیان و شخصیت خود دفاع خواهند کرد. عزت از آن خدا، پیغمبران و مومنین است لذا هم متولیان امر، خانواده‌ها، معلمین و مربیان، همه باید برای آینده طولانی‌مدت سرمایه‌گذاری کنیم. از این سرمایه گذاری ها برای آینده نظام می توان به بحث قرآنی که تمام پیام های سرنوشت‌ساز زندگی و شریعت در آنجا وجود دارد و ما هم باید از آنجا شروع کنیم و سرمایه گذاری کنیم اشاره کرد چرا که هم خانواده ها و بچه ها بیمه می‌شوند و هم صاحب یک اعتقاد راسخ می‌شود.

وی ادامه داد: امام بزرگوار می فرمایند مسجد سنگر است نکند این سنگر از دستمان برود. یعنی در این سنگر نماز است، قرآن و مصلحت شناسی و... وجود دارد و باید تمامی نیازهای انسان از این سنگر تأمین و به جامعه منتقل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: انشاالله بتوانیم به فضل الهی توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و خود را مجهز به علم، ایمان، اخلاق و قرآن کنیم که بتوانیم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

در ادامه این برنامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت دارالقرآن ها گفت: آموزش و پرورش بهترین دستگاه برای تعلیم و تربیت بوده و پایگاه دارالقرآن های نوجوانان و جوانان متعلق به دانش آموزان عزیز در آموزش و پرورش است.

طاهر علمی افزود: استان آذربایجان شرقی، اساتید و پیشکسوتان ماهر در این زمینه را دارا است و این استان به برکت این اساتید نخبه قرآنی محسوب می‌شود و ما هم افتخار می‌کنیم که بالای ۵۰ دارالقرآن در ۴۰ منطقه و ناحیه داریم. من امیدوارم هم خود آموزش و پرورش و هم دستگاه های دیگر هم اساتید اشخاص ویژه دست ما را در رابطه با این زمینه بگیرند تا بتوانیم ۱۲۰ هزار دانش آموز علاقه مند به قرآن را حافظ کنید تا هم فرمایش مقام معظم رهبری و تحقق پیدا کند و هم در استان ما یک برجستگی قرآنی آنطور که علاقه و عشق داریم رونق پیدا کند.

وی ادامه داد: ما آماده ایم تا تجهیزات لازم را برای دارالقرآن ها فراهم کنیم تا منشأ و سرچشمه ای برای فعالیت‌های قرآنی در سطح آموزش و پرورش شود. خوشبختانه ما در تابستان میزبان مسابقات قرآن و عترت و نماز دانش آموزی در سراسر کشور خواهیم بود و امیدواریم دانش آموزان و معلمین و مربیانی که چهره‌های قرآنی بودند و الان حاضر هستند اجازه ندهند در این زمینه تنزل پیدا کند و رتبه و مقامی که استان آذربایجان شرقی در برگزاری مسابقات و برگزاری برنامه‌های مختلف کسب کرده است تنزل ایجاد شود و این یک اراده قوی می‌خواهد.

علمی اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرمایند که هر کس در زندگی خود باید ۳عنوان داشته باشد که اگر این ۳مورد نباشد زندگیش ناقص است . اولی، وفاداری است چرا که ما باید به قرآن، ولایت، کشور و دین وفادار باشیم. دومی، حیا است چرا که پشت بی حیایی، بی حجابی، بی اخلاقی و بی معرفتی می آید و هدف ما از برگزاری مجالس این است که حیا در زندگی ما باشد.

وی ادامه داد: سومی، برنامه ریزی است. ما باید برای تمامی ساعت زندگی خود برنامه‌ریزی کنیم و تمامی این موارد نشانگر این است که ما در آموزش و پرورش و هم در جامعه به قرآن باید توجه ویژه‌ای کنیم. دانش‌آموزان ما الان برای کنکور و آینده شغلی خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما برای معنویت برنامه‌ریزی نمی کنند. در مجموعه آموزش و پرورش ما تربیت عقلانی به ویژه جلو می‌رود اما تربیت قلبی آن طور که باید نیست.

این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: مجالس ما باید باور قلبی، ایمان و تقوا را در بچه ها تربیت و پرورش دهند تا سعادتی که در این زندگی وجود دارد را به دست بیاورند و این سعادت باعث سعادت کشور، امت و ملت می‌شود و آن موقع است که جمهوری اسلامی الگویی برای کشورهای دیگر می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: انشاالله که طاعات و عبادات هایمان در عالی‌ترین درجه قبول شود و این محاول نسخه عالی برای درک معنویت بیشتر برای ما محسوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار