رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

پیامبر اکرم (ص) در بین تمام انبیا سرآمد است

تبریز (پانا) - رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان خصوصیات پیامبر اسلام (ص) ایشان را بعنوان الگویی برای دانش‌آموزان عنوان کرده و سرآمد تمام انبیا برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
پیامبر اکرم (ص) در بین تمام انبیا سرآمد است

حجت الاسلام والمسلمین سید علی فقیه در مراسم تجلیل از نخبگان مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان ناحیه ۳ تبریز گفت: پیامبر در بین تمام انبیا سرآمد و آقای همه است. هر جلوه ای که از خدا ارائه می شود پیامبر در آن نقش دارد، چرا که پیامبر شخصیت بسیار مهمی دارد. او حجت الهی در بدو و ختم است و در اطاعت از خدا از همه مخلوقات گوی سبقت را ربوده است.

وی ادامه داد: پیامبر شخصیتی است که خدا با تمام عظمت درود می فرستد به او و اهل بیتش، پیامبر به ما هویت بخشیده است و هویت ما، حجاب، عفاف و پرچم است که دشمن آن را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: سرود کشور هویت ما را نشان می دهد و همه به آن احترام می گذارند و پرچم هم هویت یک کشور است.

حجاب هویت یک زن ایرانی است و قرآن هویت ما است و به ما اصالت بخشیده است. کسی که این ویژگی‌ها را در خود دارد مورد احترام قرآن و اهل بیت است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیه اظهار کرد: پیامبر خدا در سخت ترین حالت به ما اصالت داده است و ملت ما در هر شرایطی به هویت بخشی کشور و مسلمانان کمک می کند و سعی می‌کنند تا همیشه پرده احترام وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این رتبه های قرآنی را که دانش آموزان کسب کرده اند نشان دهنده این است که قرآن شما را در این راه یاری می کند و لذا در این خصوص باید تمام تلاش خودمان را برای تربیت چهره های قهرمانانه معنوی کنیم تا با انجام بهترین برنامه ها شاهد این رویدادها باشیم.

فقیه افزود: حفظ هویت و اصالت بخشی از اساسی ترین موضوعات است و لذا کسی که در فکر هویت بخشی باشد هیچ موقع خیانت نمی کند و در حفظ آن همیشه تلاش می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود رهبری بصیر، آگاه و با شجاعت برای کشور برکت است و لذا امید است با پیروی از آرمان های مقام معظم رهبری بتوانیم در تمامی مراحل سربلند و موفق باشیم.

تربیت نسلی پاک با مانوس شدن دانش آموزان با فعالیت در زمینه های قرآنی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: مشکلات گوناگون اخلاقی، فرهنگی و روانی که گریبانگیر بشر امروزی شده است به دلیل فاصله گرفتن از معنویات، کم توجهی به دین و مذهب و دوری از یاد خدا است.

معراج پیری افزود: موضوعی که می‌تواند تسکین دهنده و موجب آرامش انسان باشد یاد و خاطر خداوند رحمان است که از طریق توجه و تدبر در آیات قرآن کریم و احادیث معصومین علیهم السلام حاصل می‌شود.

وی اظهار داست: مانوس شدن دانش آموزان و جوانان با قرآن و فعالیت آنان در کنار تحصیل در زمینه های قرآنی و فرهنگی می‌تواند در تربیت نسلی پاک بسیار اثربخش باشد. نظام آموزش و پرورش کشور ۲ موضوع آموزش علمی، درسی و آموزش معنوی و اخلاقی را به عنوان اهداف بزرگ خود در سند تحول بنیادین در نظر گرفته است تا دانش آموزانی تربیت شوند که بتوانند جامعه اسلامی را به سمت آرمان های بزرگ خود سوق دهند و این رویکرد آموزش و پرورش ناحیه ۳ در سال تحصیلی جدید است.

معراج پیری در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری تمامی دانش آموزان و مربیان، آموزش و پرورش ناحیه ۳ توانسته است در ۳ سال متوالی رتبه اول را کسب کند. ۵۵ مقام استانی و ۲ مقام کشوری در مجموع ۵۷ نفر از دانش آموزان قرآنی ناحیه ۳ توانسته اند به مقام های کشوری و استانی دست پیدا کنند اینها میسر نمی‌شدند مگر به لطف خدا و تلاش و حمایت های مسئولین محترم که شیره وجود خود را در این راه قرار داده‌اند. امید است این برنامه آغازی برای توفیق و دستاورد های بزرگ قرآنی برای دانش‌آموزان عزیز باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار