معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی:

شهیدان زمینه‌ساز تربیت اسلامی هستند

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی شهیدان را زمینه‌ساز تربیت اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
شهیدان زمینه‌ساز تربیت اسلامی هستند

طاهر علمی در مراسم غبار روبی مزار شهدا در محل حسینیه شهدای وادی رحمت تبریز، ضمن تبریک عید سعید فطر و گرامیداشت هفته معلم و یاد و نام شهدای معلم، گفت: این مراسم اولین مراسم رسمی برای بزرگداشت مقام معلم در استان توسط روسای آموزش و پرورش و معاونین است که برگزار می شود.

وی ادامه داد: این روزها از شهید مطهری بیشتر باید یاد کنیم چرا که استاد و الگویی بزرگ برای معلمان متعهد و آگاه زمان است. شهید مطهری یک فرد فراموش نشدنی است. ما باید در بین نسل جوان و بین دانشجویان و دانش آموزان آیین سپاس معلم و شهید مطهری را تبلیغ کنیم.

علمی افزود: شهید مطهری از جمله معلمان راستین انقلاب اسلامی بود و ما باید افتخار کنیم که این هفته با یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می شود. امروز مثل همیشه، معلمان به مزار شهدا آمده اند تا با شهدا تجدید میثاق کنند. از این جمع که نماینده کل معلمان استان هستند قدردانی می کنم و این نشان دهنده این است که شهدا را فراموش نکرده ایم.

وی اظهار کرد: لازمه ادامه باورهای انقلاب در کلاس های درس، معلمان هستند و امیدواریم این تجدید میثاق انگیزه بزرگی برای استمرار نظام تعلیم و تربیت در کلاس های درس باشد. در فرهنگ اسلام و مذهب تشیع ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت شهادت است و شهید کسی است که با نثار جان خود تعهد خود را به دین و اسلام و ولایت و نظام و آینده انقلاب ثابت می کند.

وی ادامه داد: شهیدان زمینه ساز تربیت اسلامی بودند و آن بزرگواران تضمین کننده مقاومت جامعه اسلامی هستند و ما این پیام ها را از شهدا دریافت کرده ایم. اگر شهدا نبودند اکنون قطعا از اسلام و حتی از مکتب توحید الهی هم خبری نبود. شهیدان تا ابد در متن زندگی ما باید قرار گیرند چرا که نقش آفرینی آنها در بخش تعلیم و تربیت شنیدنی، دیدنی و ماندگار است. ما باید در نسل جدید و در بین دانش آموزان، دانشجویان و ... ارزش های دینی خود و یاد و خاطره شهدا را یادآوری کنیم.

علمی با بیان اینکه پیشرفت و آبادانی کشور، مرهون از جان گذشتگی ها و فداکاری های شهداست، گفت: ماهیت تعلیم و تربیت از عطر و اثربخشی خون شهداست. دانش آموزان و فرهنگیان باید با تأسی از سیره و روش شهدا ادامه دهندگان راه شهدا باشند. معلمان و همه عزیزانی که زحمت کش نظام تعلیم و تربیت هستند، در جریان تربیت جوانان و در آموزش فعالیت های تعلیم و تربیت و همچنین در توسعه و پیشرفت کشور همچون شهدا نقش بی بدیلی دارند و این نشان دهنده مسیر تربیت اسلامی است. آن مسیری که نظام آموزش و پرورش به ما داده، با تأسی از راه شهداست.

وی افزود: شهید مطهری، جریان علمی و عملی خود را مقدمه عبادت می دانست و در این مسیر عبادت به دینداری کامل می رسید و نقطه شهادت کامل کننده این مسیر بود. جریان الگویی شهید مطهری همان مسیر علمی و عملی آن شهید است. امروز احیاگر اندیشه های شهید مطهری، معلمان هستند، بنابراین نسل جوان با روحیه کار، استقلال، علم طلبی و اندیشه ورزی می توانند با مشارکت معلمان، کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق دهند.

وی ادامه داد: اگر معلم در مدرسه نباشد، مدرسه بی روح است. حتی مدرسه از طلا هم ساخته شده باشد، بدون معلم به درد نمی خورد، بنابراین رکن اصلی مدرسه معلم است. معلمان نجیب ترین و دلسوزترین و فداکارترین قشر بزرگ جامعه است. من از تلاش ها و فداکاری ها و از خود گذشتگی معلم ها و از مجاهدت های این عزیزان در دوران پر مخاطره کرونا که اعجازگونه فرآیند تعلیم و تربیت را در این مرز و بوم و برای فرزندان این امت و برای آینده استمرار دادند و نگذاشتند که نظام تعلیم و تربیت در دوران کرونا خاموش شود، تشکر می کنم. انشاالله خداوند برای این عزیزان و خانواده هایشان عمر با عزت عطا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: تقدیر و تشکر می کنم از همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت و امیدوارم معلمان که همچون شهدا مسیر تربیت را باز کرده اند و باعث و بانی تعلیم تربیت شده اند، ما نیز بتوانیم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش، نسل جدید را تربیت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار