برگزاری دوره تخصصی نجاتگر سیلاب، ویژه دانش‌آموزان نیشابوری

نیشابور (پانا) -دوره تخصصی دو ساله نجاتگر سیلاب، ویژه دانش‌آموزان نیشابوری به صورت رایگان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره تخصصی نجاتگر سیلاب، ویژه دانش‌آموزان نیشابوری

جلیل حسنی، عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر نیشابور در حاشیه برگزاری مانور مواجهه با سیلاب که در دبیرستان شاهد غرویان(وکیلی٢٢) برگزار شد، هدف از برگزاری اولین دوره مانورهای آموزشی مواجهه با سیلاب در مدارس نیشابور را بهبود مهارت‌های فردی، گروهی و آمادگی دانش‌آموزان در مواجهه با حوادث دانست و گفت: دانش‌آموزان باید آمادگی کامل را در برابر وقوع حوادث داشته باشند و بتوانند از خسارات پیشگیری کرده و یاری‌رسانی خود را تقویت کنند.

وی تصریح کرد: کمبود آب از مشکلات اصلی کشور به شمار می‌رود که یکی از روش‌های کارآمد در مواجهه با این مشکل، آموزش مصرف صحیح آب در میان دروس تحصیلی دانش‌آموزان است.

عضو شورای اجرایی هلال احمر خاطرنشان کرد: دوره تخصصی نجات‌گر سیلاب ویژه دانش‌آموزان در دوره‌ای دو ساله با مدرک معتبر به صورت رایگان برگزار می‌شود.

حسنی با اشاره به طرح ویژه سفیران آب بیان کرد: این طرح از سال 1396 با همکاری توسط سازمان آب منطقه‌ای استان و جمعیت هلال احمر با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، جلوگیری از تخلف در حریم رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی، طراحی شده است.

وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان نسبت به مصرف آب مدارس و منازل خود توجه بیشتری خواهند داشت که موجب یادگیری شیوه مصرف صحیح و صرفه‌جویی آب خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار‌: فاطمه محمدآبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار