یک آموزگار پایه پنجم در مدارس رودهن:
آموزش مفهوم انفاق به دانشآموزان، نیازمند ایجاد بستری کاربردی و عینی در مدارس است
رودهن(پانا) - آموزگار پایه پنجم مدرسه شهید فهمیده آموزش و پرورش رودهن، آموزش مفاهیمی از جمله انفاق به دانشآموزان را نیازمند ایجاد بستری کاربردی و عینی در مدارس برشمرد که نقش تسهیلگر و مفیدتری در آموزش این مفاهیم ایفا خواهد کرد.
مهدی درودگری آموزگار پایه پنجم دبستان شهید فهمیده آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا پیرامون برگزاری طرحی با عنوان انفاق درسی در این مدرسه گفت:«آموزش و پرورش در دوران آموزش مجازی متحمل آسیبهای بسیاری شد که تا مدتی درگیر آن خواهد بود یکی از آسیبها، افت شدید تحصیلی در بین دانشآموزان است که به وضوح مشهود است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم باید راهکارهایی برای جبران این آسیب در نظر گرفته شود و دانشآموزان به روال عادی آموزش در مدارس برگردند.»
وی افزود:«حال که آغاز بازگشایی مدارس با ماه مبارک رمضان همزمان شد بهترین زمان ممکن برای ترویج مفاهیمی چون انفاق بود که آن را در قالب درسی معنا و تعریف کنیم، به این شکل که از دانشآموزانی که در بحثهای درسی موفق و برتر بودند خواسته شد تا با دانشآموزانی که ضعیفتر هستند و مشکل یادگیری در بعضی را مباحث دارند کار کنند و به آنها آموزش بدهند، به این شکل علاوه بر کمکبه یادگیری دانشآموزان ضعیف و افزایش سطح آموزشیشان، دانشآموز آموزشدهنده حس خوبی از اینکه به فردی که کمککردهاست بدست میآورد.»
درودگری بیان کرد: «دانشآموز آموزشدهنده ناخودآگاه میفهمد که وقتی از دانستهها و علم خود در اختیار فردی دیگر میگذارد و سعی در یادگیری او میکند درواقع یکعمل خیر و حسنه انجام میدهد که شایسته تقدیر است، مفهوم بزرگ و عمیقی با عنوان انفاق وقتی در ذهن دانشآموز نهادینه میشود، به تدریج جزئی از شخصیتش میشود و چه بسا این مفهوم را در بقیه مسائل در سطح خانواده و جامعه تعمیم میدهد و به مرحله اجرا درمیآورد که دقیقا هدف از اجرا و آموزش اینگونه مفاهیم در مدرسه در هر قالب و محتوا و هرشکلی، در آن هنگام، محقق خواهد شد.»
وی درباره ضرورت آموزش مفهومانفاق به دانشآموزان خاطرنشان کرد:«ما در جایگاه تعلیم و تربیت وظیفه داریم مفاهیم اصولی دینی و انسانی را ملموس و عینی در چارچوب برنامهها و مراسمهایی که در مدرسه اجرا میکنیم آموزش دهیم، دانشآموز با ضروریات دین خود باید به شکل درست و کاربردی آشنا شود و به این درک برسد که به راحتی و بدون مقدمات، موانع و تشریفات، میشود یک مفهوم دینی و ارزش دینی را به کاربست و در جامعه از آن استفاده کرد که دلنشین و خوشایند هم به نظر آید و تاثیری عمقی هم داشته باشد.»
درودگری تصریح کرد:«آموزش اینمفاهیم در ایامی مثل ماه مبارک رمضان تاثیر معنوی و روحی بیشتری برای دانشآموزان دارد و بسیار ارزشمندتر خواهد بود که در این ماه، اینگونه مسائل و موضوعات تربیتی در برنامههای آموزشی و تربیتی مدارس قرار بگیرد که بیشک در تربیت عمقی و مفهومی دانشآموزان از دین و دینداری تاثیری شگرف خواهد داشت.»
دانشآموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه
ارسال دیدگاه