مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

هنرستان خیریه دارالاکرام در قم تاسیس شود

دانش‌آموزان ایتام و بدسرپرست استان قم شناسایی شوند

قم (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاسیس هنرستانی زیرمجموعه موسسه خیریه دارالاکرام را گام مهمی در راستای ادامه تحصیل دانش آموزان کم برخوردار برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
هنرستان خیریه دارالاکرام در قم تاسیس شود

رییس موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) شعبه قم و اعضای شورای راهبردی موسسه، امروز همزمان با اعیاد شعبانیه با «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم دیدار کردند.
رحیمی در این دیدار، با تبریک موالید ماه شعبان و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران خیریه، اظهار کرد: کمک به تحصیل دانش آموزان و هر نوع اقدامی در این راستا، جزو وظایف ذاتی ماست چون مسئولیت تحصیل دانش آموزان را داریم.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی سامانه و بانک اطلاعاتی دانش آموزان خانواده ایتام و بدسرپرست عنوان کرد: باید با مدیران مدارس هماهنگ شود تا مشخصات دانش آموزی مورد نیاز موسسه خیریه در آن بارگذاری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم توجه به وضعیت دانش آموزان دوره دوم متوسطه را بسیار مهم تر خواند و افزود: ضرورت دارد با کمک خیرین هنرستانی با نام دارالاکرام راه اندازی شود و اولویت پذیرش با خانواده های زیرمجموعه موسسه به صورت رایگان باشد.
وی تاکید کرد: این بهترین خدمت برای دانش آموزان ایتام است که بتوانند هنر و مهارت بیاموزند، بعد از اخذ دیپلم وارد بازار کار شوند و مشکل اشتغال هم نداشته باشند.
رحیمی گفت: رشته های کارودانش و فنی و حرفه ای در هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم هستند و تا زمان تاسیس هنرستان مورد نظر، باید یک فرایندی صورت بگیرد که تا ممکن است دانش آموزان از فضای هنرستان های موجود بهره مند شوند.
وی تاکید کرد: با موسسات خیریه دیگر ارتباط برقرار شود تا هر موسسه ای، یک منطقه جغرافیایی را تحت پوشش خود درآورد و موازی کاری پیش نیاید؛ حتی موسسات می توانند دانش آموزان را به تفکیک دوره تحصیلی پوشش دهند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود.


منوچهر دهشیری مدیر موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) شعبه قم نیز در سخنان خود با اشاره به روحیه جهادی و انقلابی موجود در دولت جدید و مدیرکل آموزش و پرورش استان، عنوان کرد: امیدوارم که یک همکاری و همدلی بین موسسه و آموزش و پرورش استان بوجود آید و ان شاءالله در مدت 6 ماه، هیچ دانش آموزی نداشته باشیم که بخاطر وضع بد اقتصادی خانواده از تحصیل بازمانتده یا در شرف ترک تحصیل باشد.
وی با ارائه گزارشی از اقدامات موسسه خیریه در کل کشور و استان قم گفت: در ایران بیش از 7 هزار دانش آموز و در استان قم بیش از 600 نفر عمدتا از مناطق حاشیه نشین و فقیرنشین شهر قم، تحت حمایت موسسه هستند و تا حالا موفق شده ایم 92 نفر را توانمند و فارغ التحصیل سازیم که دیگر نیازی به کمک های موسسه نداشته باشند.
دهشیری افزود: برگزاری 458 ساعت کلاس تقویتی و اهداء 108 دستگاه تبلت باعث شده که 111 نفر از دانش آموزان دبیرستانی دارالاکرام با معدل بالای 18 قبول شوند و این، باعث افتخار موسسه است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 80 نفر از مادران دانش آموزان نیز توسط موسسه باسواد شده اند، عنوان کرد: در بحث کمک های مومنانه هم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تاکنون 6 مرحله سبد معیشتی اهداء کرده ایم و هفتمین مرحله نیز ان شاءالله در هفته آینده به مناسبت نیمه شعبان و ایام نوروز انجام می شود.


در ادامه، «سید محمد تقی حسینی» رییس شورای راهبردی موسسه خیریه و عام المنفعه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) گفت: این موسسه همچون بازوی آموزش و پرورش است و فلسفه تشکیل آن به موضوع تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل بر می شود.
حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» عضو شورای راهبردی موسسه نیز خاطرنشان کرد: موسسه خیریه دارالاکرام
از معدود موسسات خیریه ای است که آموزش و تحصیل را محور قرار داده و با حداقل نیرو و حداقل فضا فعالیت می کند.
.وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های موسسه هدایت تحصیلی است، گفت: ماهیانه جلساتی برای دانش آموزان و خانواده هایشان در مورد مسائل آموزشی و پرورشی در نقاط مختلف از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.
قاسمی نیا تصریح کرد: دارالاکرام یک آموزش و پرورش در ابعاد کوچک است چون مباحث آموزشی، پرورشی، تربیتی و بهداشتی دانش آموزان را پیگیری می کند.
«رضا شاهسواری» رییس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: ما می توانیم آموزش خانواده ها را به صورت رایگان برای موسسه انجام دهیم؛ اگر مدرسین خوب و باسواد درخواست شوند، در اسرع وقت در اختیار شما قرار می دهیم و می توان با نامه، اسامی دانش آموزان کم برخوردار از طرف مدیران مدارس به موسسه اعلام شود.
در این دیدار، موضوع تشکیل کمیته ای 3 نفره جهت ساماندهی فعالیت های موسسات خیریه، پیش بینی ساخت هنرستان تحت عنوان دارالاکرام به کمک خیرین و تشکیل بانک اطلاعاتی دانش آموزان ایتام و بدسرپرست با هماهنگی واحدهای ذیربط مطرح و به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار