مدیرعامل موسسه دارالاکرام قم با تشریح فعالیت‌های این موسسه عنوان کرد:

قبولی 22 دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم در دانشگاه های کشور

قم(پانا)- مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم عنوان کرد تا به حال 22 دانش‌آموز تحت بورسیه این موسسه در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده اند که 8 مورد آنها، مربوط به سال تحصیلی جدید هستند.

کد مطلب: ۱۲۲۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
قبولی 22 دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام  قم در دانشگاه های کشور

«منوچهر دهشیری» مدیر موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع) امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موسسات خیریه فراوانی در کشور و شهر قم وجود دارند و کار همه قابل تقدیر است، ولی موسسه دارالاکرام کار فوق العاده ای انجام می دهد و آن، فراهم آوردن عدالت آموزشی و احیای فرصت های برابر تحصیلی برای دانش آموزان بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر است.
وی افزود: ما یک موسسه خیریه مردم نهاد هستیم که با حفظ کرامت و فارغ از مذهب، نژاد، ملیت و قومیت برای حمایت از تحصیل کودکان و نوجوانانی که به دلایل شرایط نامناسب اقتصادی از تحصیل بازمانده اند، دور هم جمع شده ایم.
دهشیری ادامه داد: این موسسه خیریه از سال ۱۳۸۰ و با شعار «تحصیل حق همه کودکان است» فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون دارای ۲۳ شعبه در 50 شهر و بیش از 6 هزار دانش آموز فعال است و آمادگی دارد تا با کمک خیرین تمام دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار بدهد و بورسیه کند.
دهشیری ادامه داد: با توجه به سابقه هشت ساله شعبه قم، بیش از ۵۳۰ دانش‌آموز تحت پوشش موسسه دارالاکرام قم درآمده و ۷۴ دانش‌آموز هم فارق‌التحصیل و توانمند شده‌اند.
وی افزود: موسسه دارالاکرام در جهت حفظ کرامت خانواده‌ها بعد از شناسایی دانش آموزان مستعد تحصیلی که فاقد سرپرست موثر هستند و استاندارد موسسه را جهت پذیرش دارند ضمن تصویب خواهی، با آنها قرارداد بورسیه برای ادامه فعالیت و همکاری امضا می کند.
مدیر موسسه خیریه دارالاکرام شعبه قم تصریح کرد: فعالیت‌های این موسسه به صورت مددکاری است و تمام دانش آموزان، دارای مددکارانی آموزش دیده، پرتوان و خبره هستند که ماهیانه اطلاعات و مشکلات دانش آموزان وخانواده‌ها را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: در این موسسه خدمات فرهنگی نیز صورت می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های ورزشی، هنری، مشاوره فردی و خانوادگی، روانشناسی و برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی برای دانش آموزان و خانواده هایشان اشاره کرد.
دهشیری اظهار کرد: این موسسه در بخش بهداشت و درمان نیز فعالیت های غربالگری سالیانه با کمک اداره بهداشت آموزش و پرورش، بررسی و رفع نیازهای درمانی دانش آموزان وخانواده باکمک پزشکان متخصص، آزمایشگاه و سونوگرافی را به صورت کاملا رایگان انجام می‌دهد.
وی افزود: بر اساس منشور دارالاکرام هیچ فعالیت اقتصادی و سیاسی نمی‌توانیم داشته باشیم و با رعایت قوانین و مقررات کشور، ورود به مسائل سیاسی توسط این موسسه ممنوع است.
مدیر موسسه دارالاکرام شعبه قم گفت: اداره آموزش وپرورش، کمیته امداد و بهزیستی طبق تفاهم نامه‌هایی دانش آموزان واجد شرایط رابه موسسه معرفی می‌کنند.
وی افزود: این موسسه طبق سنوات گذشته باتوجه به تورم ناشی از فشار هزینه ها از اول مهر ماه به میزان ۲۰ درصد بورسیه ماهانه را اضافه کرده است.
مدیر موسسه دارالاکرام در تشریح بخشی دیگر از فعالیت های موسسه عنوان کرد: اعطای بورسیه تحصیلی از دوره پیش دبستانی تا پایان دانشگاه بر اساس موفقیت های تحصیلی، فرهنگی، ورزش و قرآنی، برنامه ریزی آموزشی و برگزاری کلاس های تقویتی و مشاوره، ارائه خدمات فرهنگی، بهداشت و درمان و اردوهای تفریحی، مددکاری، خدمات بیمه ای دانش آموزان و شناسایی مادران بی سواد به تعداد 98 نفر و راهنمایی آنها برای حضور در کلاس های سوادآموزی، بخشی از فعالیت های موسسه است.
وی افزود: تهیه 93 دستگاه تبلت و موبایل، تهیه واهداء 470 بسته لوازم التحریر، تهیه 2500 بسته معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه طی چهار مرحله، توزیع 5400 پرس افطاری کامل و غذای گرم در ماه رمضان، توزیع بسته انواع لوازم بهداشتی در جهت مصون ماندن از کرونا و کمک به خانواده های آسیب دیده، برگزاری کارگاه های مهارت آموزی برای دو دوره سنی کودکان زیر ۱۲ سال و بالای ۱۲ سال در مجتمع آموزشی الماس اکسین و برگزاری کلاس های قرآن، نهج البلاغه و مکالمه زبان انگلیسی و آموزش چرتکه، بخش دیگری از فعالیت های موسسه است.
دهشیری همچنین برگزاری دوره های مشاوره انتخاب رشته و نیز تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه ای را از جمله اقدامات موسسه برای دانش آموزان تحت پوشش خواند و ادامه داد: برگزاری کلاس فوتسال برای پسران، برگزاری دوره کتابخوانی ویژه مادران، توزیع 200 سبد کالایی و 500 پرس غذای گرم با مشارکت خیران و آستان قدس رضوی بین خانواده های تحت پوشش، اهداء 350 جفت کفش، چادر و پوشاک با عنایت دفتر مقام رهبری به دانش آموزان شعبه قم، اعطای کمک هزینه ازدواج وام 5 میلیون تومانی و تهیه و توزیع 25 هزار ماسک سه لایه بین دانش آموزان محروم سیستان و بلوچستان و هرمزگان و شوش، از جمله سایر اقدامات موسسه طی ماه های اخیر بوده است.
وی یادآور شد: تعداد 22 نفر از دانش آموزان تحت پوشش موسسه خیریه دارالاکرام در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل هستند که 8 نفر از آنان، در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
دهشیری در پایان اظهار کرد: خیرین برای کمک به موسسه خیریه دارالکرام می‌توانند به سایت http://www.bemehrbani.com/ مراجعه کنند یا با شماره تلفن های ۳۷۸۴۱۷۵۹ و ۳۷۸۴۱۷۶۹ تماس حاصل نمایند.

در ابتدای این نشست، «سید محمد تقی حسینی» رییس شورای راهبردی موسسه خیریه دارالاکرام حضرت ابوالفضل(ع)، در سخنانی با اشاره به آیه 83 سوره مبارکه بقره، عنوان کرد: فصل مشترک تمام موسسات خیریه، کمک به محرومان است، اما ویژگی این موسسه، اولا توجه به تحصیل دانش آموزان از پیش دبستانی تا پایان دوره دانشگاه و ثانیا شفافیت دقیق مالی است.
وی افزود: به طور قطع، هم افزایی اصحاب رسانه در انتشار اخبار موسسه، می تواند گام موثری در کمک به تحصیل فرزاندان ایتام باشد.
در این نشست، به طور نمادین، از تعدادی از دانش آموزان فعال و نمونه خیریه، با اهداء تبلت و بسته های لوازم التحریر، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار