مدیر آموزش و پرورش رودهن:

طرح ملی همکلاسی آسمانی یکی از دریچه‌های نور به سوی شناخت شهیدان است

رودهن(پانا)_ مدیر آموزش و پرورش رودهن، "طرح ملی همکلاسی آسمانی" را یکی از هزاران دریچه‌های نور به سوی شناخت شهیدان معرفی کرد و پیگیری آن را توسط دانش‌آموزان امروز ایران، ورود به مسیری متعالی و بالندگی برای آنان معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی همکلاسی آسمانی یکی از دریچه‌های نور به سوی شناخت شهیدان است

رودهن(پانا)- دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی رودهن به همراه زهرا رستمی مدیر آموزش و پرورش رودهن، امیر حسین ابوطالب لاریجانی معاون برادران اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و حمیدرضا اکبری نماینده بسیج دانش آموزی رودهن همزمان با هشتمین دوره از برگزاری "طرح ملی همکلاسی آسمانی" در منزل شهید دانش آموز سید محمود میریعقوبی حاضر شدند و با خانواده این شهید دیدار کردند. در واقع این طرح پیگیری همان طرح سرگذشت پژوهی شهدا است که در رودهن آغاز شد.
زهرا رستمی مدیر آموزش پرورش رودهن ضمن اشاره به اهداف والای شهدا در این دیدار و در حضور این خانواده شهید گفت: همه باید در راستای اهداف مقدس شهدا گام برداریم چراکه آنچه داریم از برکات وجود پاک و مقدس شهدا است. خانواده‌های شهدا و ایثارگران میراث ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و دیدار با این خانواده‌ها موجب عزت، افتخار و پالایش روح انسان می‌شود.


وی همچنین اظهار کرد: تحقیق درباره سرگذشت شهدا و بیان و شرح و بسط آن در آموزش و پرورش بسیار ضروری است چرا که دانش‌آموزان امروز برای هم‌ذات‌پنداری با دانش‌آموزان شهید روزهای جنگ نیازمند شناخت هستند، شناختی که وظیفه ماست که در نظام تعلیم و تربیت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

سپس امیرحسین ابوطالب لاریجانی نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان رودهن گفت: تکریم شهدا و خانواده آن‌ها، به عنوان یک تکلیف است، و در آموزه‌های دینی، سیره اهل‌بیت(ع) و بزرگان بر تکریم خانواده شهدا تأکید شده و باید به عنوان یک فریضه به آن نگاه شود، ما دانش‌آموزان در مقابل این شهیدان‌ مسئول هستیم تا راه‌شان را ادامه دهیم و ایرانی آباد و متعهد به ارزش‌های والای دینی و ملی بسازیم.


در این دیدار بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید میریعقوبی خوانده شد تا یاد او دوباره زنده شود، همچنین در پایان این دیدار معنوی، ضمن ابراز میثاق و عهد بستن با شهید میریعقوبی و اطلاع از سرگذشت این شهید والامقام از زبان پدر و مادر پیرش، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خانواده ایشان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


"شهید دانش‌آموز سید محمود میر یعقوبی در سن ۱۹ سالگی کلاس درس را رها کرد و با حضور در جبهه های حق علیه باطل در سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار توسط نیروهای عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره شهد شیرین شهادت را نوشید."

خبرنگار: سبحان‌ زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار