کریمیان در آیین گرامیداشت تاسیس نهاد امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت:

مربیان تربیتی جهادگران، عرصه جهاد تبیین هستند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ابزار تهاجمی مورد استفاده دشمن را، رسانه و فضای مجازی دانست و با تاکید بر اینکه در حوزه جنگ نرم؛ رسانه ها همچون بمب شیمیایی عمل می‌کنند، تنها راه مقابله با تمام نقشه‌های دشمنان را جهاد تبیین عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مربیان تربیتی جهادگران، عرصه جهاد تبیین هستند

آیین گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، هفته تربیت اسلامی و تجلیل از معاونان، مربیان و پیشکسوتان امور تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران، با حضور مشاور وزیر و سرپرست مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛مدیرکل و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران، کمره ای زاده فرمانده بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ، صمیمی رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهر تهران، مدیران و معاونین پرورشی مناطق 19 گانه و خانواده معظم شهدا در محل تالار فرهنگ برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ در مراسم تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهدای امور تربیتی، عید سعید مبعث را که لحظه ابلاغ وحی و سرآغاز پیامبری حضرت رسول اکرم(ص) می باشد را، عظیم و عزیز برشمرد و اظهار کرد: تاسیس نهاد امور تربیتی در دوران پس از انقلاب، در یک بزنگاه تاریخی و با همت شهیدان رجایی و باهنر، نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش بعد از انقلاب بود. این نهاد نوپا و نو رسیده، مورد طمع بیگانگان بوده و گروهک های منحرف همواره درصدد ضربه زدن به آن بودند و یکی از اهداف آنها نوجوانان، مدارس و حوزه تعلیم و تربیت بود که با تیزبینی این شهیدان عزیز و تلاش های فرهنگیان فرهیخته، نهاد امور تربیتی در مدارس تاسیس شد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت، عامل پویایی و مستدام بودن یک جامعه را در انتقال عقاید و باورها و ارزش ها به نسل های بعد دانست و افزود: آموزش و پرورش بهترین بستر و فضا برای این امر مهم است.

وی با بیان اینکه در سال های اولیه این نهاد، نیروهای انقلابی در مدارس شروع به فعالیت و از مرزهای اعتقادی دانش آموزان حراست و پاسداری کردند تصریح کرد: در طول تاریخ بیش از ۴٠ ساله انقلاب اسلامی، همیشه مورد طمع دشمنان بوده ایم اما در این برهه از زمان، اتفاق مبارکی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری محقق شده است که ایشان در این بیانیه بحث محاصره تبلیغاتی را گوشزد می کنند. باید توجه داشت اگر در آن سال ها، دشمن از ابزارهای رسانه ای برخوردار نبود؛ امروز ابزارهای متعدد و متنوعی در اختیار دارد و این موضوع مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کریمیان سیاست های تبلیغاتی و رسانه ای امروز دشمن را در راستای مایوس سازی مردم و مسئولان عنوان کرد و با اشاره به اهداف اصلی دشمن در این مسیر، استفاده از شیوه های مختلفی همچون؛ نشر اخبار دروغ، ارائه تحلیل های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، بزرگ نمایی عیوب کوچک و کوچک نشان دادن محاسن بزرگ انقلاب اسلامی، برای ایجاد یاس اعلام کرد و گفت: جهاد تبیین مسیر مقابله با دشمن را ترسیم می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: توصیه ایشان به همه به ویژه جوانان در راه مقابله با این یاس آفرینی ها؛ پرورش نهال امید در دل خود و آحاد مردم است و موضوعیت این جهاد در فضای جنگ نرم از اولویت برخوردار است و دو هدف اساسی که دشمنان با استفاده از تمام ظرفیت های اینترنتی و رسانه ای خویش پیگیری می کنند را ( از بین بردن زنجیره تواصی به حق و صبر و نشان دادن وارونه حقایق) برشمرد.

کریمیان توصیه به حق و صبر را عامل در صحنه ماندن مردم قلمداد کرد و افزود: اگر این دو امر مهم از بین رود، این فرایند موجب می شود مردم جرات اقدام را از دست بدهند، چراکه دشمن از طریق رسانه با تصویرسازی غلط و انحراف افکار عمومی در خصوص (تصویرسازی غلط از ایران، ارائه تصویر غلط و بزرگنمایی از داشته های خود و تصویرسازی غلط از اوضاع منطقه)، القای این هدف است که راه انقلاب اسلامی به بن بست رسیده است و در مقابل، گزینه ای غیر از تسلیم وجود ندارد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، مربیان تربیتی را جهادگران عرصه جهاد تبیین معرفی کرد و گفت: ابزار تهاجمی مورد استفاده دشمن در این میان، رسانه و فضای مجازی است و باید توجه داشت در حوزه جنگ نرم؛ رسانه ها همچون بمب شیمیایی عمل می کنند که ضمن نگهداشت تجهیزات، نیروی انسانی زبده و کارآمد را از جبهه نظام حذف می کنند و تنها راه مقابله با تمام نقشه های دشمنان، جهاد تبیین است.

کریمیان با اشاره به اینکه مقام عظمای ولایت، جوانان را افسران جنگ نرم می داند افزود: بخش اعظمی از جوانان آینده امروز در مدارس هستند که با هدایت و راهبری مربیان تربیتی باید پرتلاش و پرشور حرکت کنند تا در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقش اساسی داشته باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، برای حفظ و تقویت سرمایه نظام که مردم و دانش آموزان آینده ساز هستند، از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

*گفتنی است در این مراسم از پیشکسوتان و معاونین و مربیان پرورشی شهر تهران تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار