رئیس هیئت شطرنج‌ رودهن:

شطرنج پل ارتباطی بین دانش‌آموز و افزایش تمرکز حواس است

رودهن( پانا) - رئیس هیئت شطرنج رودهن، گسترس و رایج شدن بازی شطرنج در مدارس حتی از مقاطع پایین تحصیلی را، پل ارتباطی بین دانش‌آموز و افزایش قدرت تمرکز حواس معرفی کرد و خواهان توجه و اقبال بیشتری از طرف مسئولان آموزش و پرورش به این‌امر مهم‌ شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
شطرنج پل ارتباطی بین دانش‌آموز و افزایش تمرکز حواس است

محمد همتی، رئیس هیئت شطرنج رودهن در گفت و گو با پانا گفت: مسابقات شطرنج با عنوان جام شهید سلیمانی و با هدف شناخت پتانسیل موجود در بین شهروندان رودهن، علی‌الخصوص نونهالان و شناسایی شطرنج بازان پیشکسوت که عضو تیم یا هیات خاصی نبوده و به طور شخصی اقدام به آموزش و‌ شرکت در مسابقات می‌کردند، برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: شیوه مسابقات به روش سوئیسی در طی ۷ دور و سبک رپید با زمان ۱۵ دقیقه و پاداش ۳ ثانیه‌ای برای هر حرکت برگزار شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

همتی تصریح کرد: این جام‌ در محل هیئت شطرنج رودهن با حضور کلیه شرکت‌کنندگان، در دو گروه سنی نونهالان زیر ۱۶ سال و بزرگسالان برگزار شد که به صورت جداگانه به رقابت پرداختند.

ریئس هیئت شطرنج رودهن، در تکمیل صحبت‌هایش پیرامون این موضوع مطرح کرد: در رده سنی نونهالان علی تیموریان، علی سلطانی، محمدصالح کلانتری و الهه وطن‌پور مقام های اول تا چهارم و در رده سنی بزرگسالان آقایان مریدی، سوکی و بهزاد حنیفی مقام های اول تا سوم را کسب کردند و با اهدای کارت هدیه و‌ حکم قهرمانی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

همتی همچنین اذعان کرد: امیدواریم با اتمام محدودیت‌های کرونایی و باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها و برگشتن به روال طبیعی جامعه، بتوانیم با ترویج، آموزش و برگزاری مسابقات مختلف بین دانش‌آموزان و دانشجویان علاقه‌مندان بیشتری را جذب ورزش شطرنج کنیم؛ بدون شک‌ به این شکل، فرایند استعداد‌یابی کارآمد‌تر و موفق‌تر در منطقه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه، امکانات و فضا‌ها و مکان‌های مناسب هستند که در فرایند اجرا و برنامه‌ریزی مسابقات بسیار اثر‌گذار و مانع‌‌تراشی کرده‌اند. هیئت شطرنج در تلاش است با جذب اسپانسر و البته توجه ببشتر مسئولین مربوطه و شهری، نسبت به رفع بخشی از موانع، اقدام کنند.

بازی‌هایی مانند شطرنج که مغز را به چالش می‌کشند، ورزش ذهنی محسوب می‌شوند و به لحاظ آرامش روانی و فعالیت‌های ذهنی بسیار به فرد کمک می‌کنند

رییس هیئت شطرنج رودهن در ادامه گفت: بازی‌هایی مانند شطرنج که مغز را به چالش می کشند، در واقع ورزش ذهن محسوب می‌شوند و به لحاظ آرامش روانی و فعالیت‌های ذهنی بسیار به فرد کمک می‌کند؛ بنابراین جا دارد که بیشتر در بین افراد بخصوص نسل جوان و نوجوان رایج شود تا فرایند‌های مغزی و رشد آن‌ها در افراد کامل‌تر و بهتر انجام شود.

ریئس هیئت شطرنج رودهن، در صحبت‌های پایانی خود افزود: امروزه در نسل جوان به دلیل احاطه شدن با فناوری و رسانه‌های زیاد، قدرت تمرکز و تجزیه و تحلیل بسیار کاهش یافته است، بازی شطرنج حتی اگر در حد مسابقه نباشد و به صورت تفریحی انجام شود و فرد به آن جذب شود به صورت غیرمستقیم تاثیرات غیر‌قابل انکاری بر عملکرد مغز و افزایش قدرت تمرکز خواهد داشت.

خبرنگار: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار