در مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

رییس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار معرفی شد

بوشهر(پانا)- در آیینی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر، رییس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار معرفی شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رییس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار معرفی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین تکریم و معارفه رییس آموزش و پرورش منطقه دلوار گفت: مدیران، معلمان، مشاوران، مربیان و همه کسانی که در فضای معنوی و مقدس مدرسه خدمت می کنند، سرمایه‌های واقعی آموزش و پرورش هستند.

علی موحدی با بیان اینکه فلسفه اصلی آموزش و پرورش ساختن انسان است، افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری، مسئولیت اداره مهدکودک‌ها به عنوان بنیان و پایه انسان‌سازی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین که قانون اساسی دستگاه تعلیم و تربیت و نقشه راه آموزش و پرورش است، محصول نهایی نظام تربیتی را پرورش دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تعریف شده است.

موحدی ادامه داد: ما باید انسانی را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهیم که به مراتبی از حیات طیبه رسیده باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: هر چند بخشی از فرایند تربیت در اختیار خانواده‌ها، حاکمیت و جامعه است اما معلم نقش مهم و ممتازی در پرورش دانش‌آموز تراز انقلاب دارد.

وی یادآور شد: 36 هزار شهید دانش‌آموز، نشانه روشنی از موفقیت‌ دستگاه تعلیم و تربیت در وظیفه انسان سازی است.

موحدی تاکید کرد: شهیدان مدافع حرم همچون شهید حججی که با الهام از شهیدان بزرگی چون رییسعلی دلواری در کلاس ایثار حماسه آفرینی کرده‌اند، نمونه‌های دیگری از محصول تربیتی معلمان هستند.

وی عنوان کرد: شهید علی لندی‌پور که با احساس مسئولیت، جان هموطنان خود را ازآتش نجات داد، آخرین محصول دستگاه تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: معلمان همچنان در راه انقلاب هستند و هر زمان که مقام معظم رهبری اذن دهند، فرهنگیان در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا قرار دارند.

موحدی اظهار کرد: معلمان لشکر عظیم فرهنگی هستند که به تعبیر مقام معظم رهبری، افسری سپاه پیشرفت و توسعه کشور را بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: جایگاه ممتاز ایران اسلامی در نظام بین المللی در ابعاد مختلف، نتیجه زحمات و تلاش‌های صادقانه معلمان است.

احمد لطفی با بیان اینکه خدمات فرهنگیان ماندگار و مستمر است و آنها هیچ گاه تودیع نمی‌شوند، تاکید کرد: همه مدیون معلمانی هستیم که در مدارس و کلاس‌های درس ما را تربیت کرده‌اند.

وی افزود: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین را به عنوان یک سند جامع ملی فراهم کنیم.

لطفی خاطرنشان کرد: باید با تشکیل شورای اجتماعی در شهرستان و بخش دلوار از ظرفیت همه افراد برای ادای دین و سهم خود به دستگاه تعلیم و تربیت استفاده شود.

فرماندار تنگستان با قدردانی از تلاش‌های رییس سابق آموزش و پرورش منطقه دلوار اظهار کرد: رییس جدید با مطالعه دقیق از وضعیت موجود و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با یک برنامه‌ریزی دقیق، ضمن تقویت نقاط قوت، برای مرتفع کردن کاستی‌ها تلاش کند.

امام جمعه موقت دلوار با بیان اینکه در قرآن و روایات به تعلیم و تربیت تاکید فراوانی شده است، اظهار کرد: در اولین آیه نازل شده بر قلب پیامبر از خواندن و تعلم صحبت شده است.

حجه الاسلام عباس فریدونی اظهار کرد: در قرآن کریم، تزکیه بر تعلم مقدم شده است که اگر چه پرورش جسمانی هم مورد تاکید است اما مقصود از تزکیه پرورش روح و روان انسان می‌باشد.

وی یادآور شد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات بزرگترین امانت الهی است که افتخار پرورش و تربیت آن به فرهنگیان داده شده است.

رییس سابق آموزش و پرورش منطقه دلوار گفت: آموزش و پرورش کلید توسعه است به همین دلیل کشورها باید برای رسیدن به توسعه نگاه ویژه ای به دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشند.

عبدالرضا زمانی اظهار کرد: برای تحقق آموزش و پرورش بالنده باید نیروی انسانی کارآمد و خلاق داشته باشیم.

وی عنوان کرد: کسب رتبه اول در میانگین نمرات نهایی در سه سال متوالی، کسب رتبه برتر استانی به عنوان شورای نمونه آموزش و پرورش در سه سال متوالی نشانه تلاش و همدلی همه فرهنگیان منطقه دلوار است.

زمانی با اشاره به افتتاح 5 واحد و شروع عملیات ساخت 4 واحد آموزشی یادآور شد: در دوره مسئولیت با راه‌اندازی مجمع خیرین مدرسه‌ساز، تلاش کردیم تا از ظرفیت خیرین منطقه به خوبی استفاده کنیم.

رییس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار گفت: رتبه اول استانی در میانگین نمرات نهایی، نشانه برنامه ریزی مستمر بوده است اما باید برای موفقیت بیشتر در آزمون سراسری تلاش بیشتری داشته باشیم.

علی روزبهانی اظهار کرد: در سال‌های اخیر در استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه دلوار انقلابی رخ داده است و می‌کوشیم این دستاورد مهم را به فرهنگ تبدیل کنیم.

وی با اشاره به آموزش‌های مجازی در شرایط کرونایی عنوان کرد: باید با استفاده از توان مشاوران، آسیب‌های اجتماعی ناشی از آموزش‌های مجازی کاهش دهیم.

در این مراسم از زحمات عبدالرضا زمانی تجلیل و علی روزبهانی به عنوان رییس جدید آموزش و پرورش منطقه دلوار معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار