جشنواره کتابخوانی "حدیث سرو"جشنواره‌ای به بلندای جایگاه سرو قامتان ایران زمین

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت جشنواره استانی" حدیث سرو" جشنواره تکریم مقام شهیدان به بلندای جایگاه سرو قامتان ایران زمین است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره کتابخوانی "حدیث سرو"جشنواره‌ای به بلندای جایگاه سرو قامتان ایران زمین

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی شهرستان‌های استان تهران؛ سید مجتبی هاشمی با اشاره به اینکه جشنواره کتابخوانی "حدیث سرو " که برای اولین بار در کشور و به همت معاونت پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران برگزار شده، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، گفت: جشنواره "حدیث سرو" در 31 شهریورماه 1400 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مدارس و مناطق سراسر استان آغاز به کار کرد و همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی به کار خود پایان خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف دوره‌های تحصیلی و برنامه درس ملی بیان کرد: با هدف عینیت بخشیدن به تقویت ایمان، بصیرت دینی و توانمندسازی مربیان و دانش‌آموزان برای وفاداری و حمایت آگاهانه از ارزش‌های انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و مشارکت خانواده‌ها این جشنواره آغاز به کار کرد و سیر مطالعاتی این جشنواره مناسب برای همه سنین و شامل مقطع ابتدایی (دوره اول و دوم)، مقطع متوسطه( دوره اول و دوم) و فرهنگیان و اولیاء است.

هاشمی خاطرنشان کرد: کتاب‌های این جشنواره همگی از کتب معروف در زمینه دفاع مقدس هستند و متن تقریظ مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) را دارند و شامل: آخرین سیب (ابتدایی دوره اول)، بچه‌ها و کبوترها(ابتدایی دوره دوم)، من زنده‌ام(متوسطه دوره اول)، فرمانده من (متوسطه دوره دوم) و آن بیست و سه نفر (همکاران فرهنگی و اولیا) است و از ابتدای سال تحصیلی تا کنون چندین مرحله آزمون‌های مجازی کتابخوانی و مسابقات متنوع بر اساس محتوای کتب مذکور برگزار شده است.

متون تقریظ مقام معظم رهبری( مدظله العالی) :

تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب من زنده‌ام:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
کتاب را با احساس دوگانه‌ اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسّم کردن زیبائی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌هاو شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینه‌ یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درسها و آموختنی‌ها را پرشمار میکند.

خدمت بزرگی است آنها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن.

این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب به‌ویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار