برگزاری آیین نمادین استانی نواختن زنگ استکبارستیزی در مدرسه شاهد نصرت ناحیه یک مشهد

مشهد(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در آیین نمادین استانی نواختن زنگ استکبارستیزی گفت برای تحقق ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، آشناسازی دانش‌آموزان با تاریخ اسلام، انقلاب و ایران ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین نمادین استانی نواختن زنگ استکبارستیزی در مدرسه شاهد نصرت ناحیه یک مشهد

حسین شادکام، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: ۱۳ آبان آغاز مبارزه با استکبار دشمنان بود، روزی که شاگردان امام توانستند با شجاعت تمام لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کنند.
وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی از ساحت های شش گانه است و بر اساس این شش ساحت، مجریان موظف هستند نسبت به ارتقا دانش آموزان در زمینه شناخت، معرفت و تقویت تفکرستیز با دشمنان تلاش کنند و آنها را با تکالیف سیاسی خود آشنا کنند. برای تحقق ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی نیازمند آشناسازی دانش آموزان با تاریخ اسلام، انقلاب و ایران هستیم.
وی افزود: امیدواریم دانش آموزان دهه هشتادی ما همانند دهه شصتی ها همان تفکر و اندیشه ها و راه و اصل انقلاب را دنبال کنند و به خوبی در موقعیت مناسب احساس تکلیف و به وظیفه خود عمل کنند.
شادکام گفت: یکی از مشکلاتی که هر انقلاب و هر حرکت حقی را تهدید می‌کند تحریف آن است. اگر دقت کنید آنچه باعث شد انقلاب عاشورا اتفاق بیفتد تحریف قیام پیامبر است. اگر بخواهیم با تحریف مبارزه کنیم باید دانش آموزان به این سه تاریخ آشنایی کامل داشته باشند. امروز می بینید که حضرت آقا به دلیل تسلط به تاریخ به خوبی پیش بینی و تحلیل می‌کنند.
وی گفت: دانش آموزان عزیز تقاضا می کنم به دنبال تاریخ انقلاب کشور بروید تا دشمن نتواند شمارا منحرف کند.
سید رضا خاتم پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نیز در ابتدای این مراسم گفت: امروز میلاد همه رشادت ها و مبارزه با اهریمنان شیاطین عالم است.
وی افزود :۱۳ آبان روزی است که ملت شریف ایران حیاتی دوباره گرفت. ملتی که به دلیل نادانی و بلی عرضگی سردمداران زمانه اش حداقل آزادی را نداشت و زیر سلطه کشور های ستمگر بود. ما در این روز بر علیه آن حرمت ها و جایگاه های از دست رفته قیام کردیم و همانند آن ۵۶ جوان غیور از آرمان های کشورمان دفاع خواهیم کرد.
وی گفت: دلیل دشمنی آمریکا با کشور ما این است که جوانان ما توانستند چهره واقعی آمریکا را برای تمامی جهان آشکار کنند. آنها توانستند با یافتن اسناد لانه جاسوسی تمامی نقشه هایشان را خراب کنند.
وی افزود: از دانش آموزان خواهش می کنم با آشنایی با دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و آشنا کردن جوانان کشورشان، این آزادگی و این عظمت و عزت ایران اسلامی و به ویژه رشادت های شهدای این روز را نمایان کنند و با این کار وظیفه خود را در این برهه زمانی انجام دهند.

خبرنگار: سمیه سعادتمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار